۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۰۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85064958
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سامانه ناپایدار جوی از فردا شنبه وارد کردستان می‌شود

سنندج-ایرنا- معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: با ورود سامانه ناپایدار جوی از فردا شنبه، بارش‌های رگباری و پراکنده در برخی از مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

علی پناهی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز جمعه جو اغلب نقاط استان پایدار است و برای بعدازظهر فردا شنبه نیز امکان بارش های رگباری و پراکنده در برخی از مناطق استان وجود دارد.

وی افزود: به دنبال آن به تدریج از قبل از ظهر روز یکشنبه تا صبح سه شنبه شاهد فعالیت موجی بارشی در نیمه غربی کشورخواهیم بود که موجب ابری شدن آسمان، مه، وزش باد، در بعضی از ساعات رگبار باران به همراه رعد و برق، در برخی نقاط بارش تگرگ و در گردنه‌ها، ارتفاعات و مناطق سردتر استان امکان بارش برف، کولاک خواهد بود.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان ادامه داد: انتظار داریم بارش‌ها از نظر مقدار برای روزهای یکشنبه و دوشنبه در مناطق غربی و برخی از نواحی شمالی، مرکزی و جنوبی استان قابل توجه‌تر باشد که با توجه به ماهیت رگباری آن می‌تواند سبب آبگرفتگی موقت معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها شود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha