۴ فروردین ۱۴۰۲، ۵:۲۲
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 85064740
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر روسیه : جنایات بریتانیا و تامین سلاح های ممنوعه به اوکراین را بی پاسخ نمی گذاریم

تهران - ایرنا- آندری کلین سفیر مسکو در لندن گفت : روسیه جنایات بریتانیا از جمله تامین سلاح های ممنوعه به اوکراین را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

به گزارش ایرنا، کلین در مصاحبه با ایزوستیا که روز جمعه منتشر شد، در پاسخ به سوالی در مورد عرضه احتمالی گلوله های اورانیوم ضعیف شده توسط بریتانیا، افزود : از این طریق لندن به دنبال ایجاد ظاهر رهبری خود در میان ماهواره های ایالات متحده است.

او گفت: "سندرم دهه ها کاهش نفوذ امپراتوری سابق در جهان تاثیرگذار است. در اینجا تلاشی برای منحرف کردن توجه از مشکلات اقتصادی رو به رشد است. "

کلین تاکید کرد: پیامدهای بلندمدت، از جمله برای اوکراین و خود اوکراینی‌ها، برای انگلیسی‌ها هیچ علاقه‌ای ندارد.

این دیپلمات در پایان گفت: ما به نقض اصول اساسی حقوق بین الملل توسط لندن اشاره می کنیم. همه جنایات از جمله تهیه سلاح های ممنوعه ثبت شده است. ما آنها را بی پاسخ نخواهیم گذاشت.

بارونس آنابل گولدی، معاون وزیر دفاع انگلیس در پاسخ به سوال یکی از اعضای مجلس اعیان پارلمان گفت که لندن گلوله‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده و دارای کارآیی افزایش یافته به اوکراین ارسال خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه در اظهار نظر درباره تصمیم مقامات انگلیس گفت که مسکو مجبور خواهد شد به این واقعیت که غرب از هم‌اکنون شروع به استفاده از تسلیحات هسته‌ای کرده است، واکنش مناسب نشان دهد.

سفارت روسیه در انگلیس نسبت به انتقال مهمات اورانیوم ضعیف شده به کی یف به لندن هشدار داد و تاکید کرد که این اقدام با تشدید درگیری ها همراه است و استفاده از این مهمات در اوکراین بر سلامت مردم محلی تأثیر می گذارد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha