۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۴۹
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85064463
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مستند کوتاه "این پایان راه نیست" از گیلان به جشنواره میهودو ژاپن راه یافت

رشت- ایرنا- کارگردان گیلانی مستند کوتاه "این پایان راه نیست" از راه یابی این فیلم کوتاه به جشنواره میهودو ژاپن خبر داد و افزود: این فیلم همراه ۶ فیلم دیگر ایرانی در بخش مسابقه مستند کوتاه شامل ۴۵ فیلم نمایش داده خواهد شد.

همایون رضائی‌زاده روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این فیلم مستند ۳۴ دقیقه‌ای روایتگر زحمات و تلاش ۲ معلم مناطق عشایری و دور افتاده گیلان است که کرونا را پایان راه خود و جهان ندانسته و با تکیه بر امید و نشاط تلاش دارند کلاس‌های درس را در فضای باز برگزار کنند.

به گفته وی، در این فیلم سعی شده کمبود امکانات زیرساختی مانند نبود اینترنت و گوشی همراه نیز اشاره شود. مستند "این پایان راه نیست" پیش از این موفق به کسب دیپلم افتخار و جایزه نقدی فیلم‌های مستند در بخش معلمان فیلمساز پنجاه و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد شده بود و در دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان «قهرمان» در روسیه نیز شرکت کرد.

نام این فیلم مستند برای پخش در دومین فهرست فیلم‌های دریافت جایزه مسابقه پنجمین جشنواره بین‌المللی رسانه‌های بصری جوانان میهودو ژاپن در ۲۰ مارس ۲۰۲۲ اعلام شد.

فیلم‌های منتخب در طول رویداد نمایش ۱۰ روزه از ۱۹ آوریل تا ۲۸ آوریل ۲۰۲۳ (۲۱ فرودین الی ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲) اکران عمومی می‌شوند.

جشنواره بین‌المللی رسانه‌های بصری جوانان Meihodo یک جشنواره فیلم مستقل است که برای ترویج تلاش‌ها برای حفظ فرهنگ سنتی انسان‌گرایانه از سراسر جهان فعالیت می‌کند. هدف جشنواره حمایت از سازندگان جوان بین‌المللی با ایجاد بستری برای گفت و گوهای فرهنگی بین تولیدکنندگان فیلم در سراسر جهان می باشد.

همایون رضایی‌زاده دارای مدرک کارشناسی ارشد جامعه شناسی است که پیش از این کارگردانی فیلم‌های مستند "دلنواز"، "آیت رحمت"، "حماسه مردان محرم" را بر عهده داشته و در فیلم‌های مستند "ملوانان تنها به دریا نمی‌روند"، "اینجا خورشید می‌رخشد"، "رسم عاشق همینه" و ... در بخش‌های تحقیق و پژوهش، تصویربردار و مدیر تولید فعالیت داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha