۴۵۰ روحانی برای تبلیغ در ماه مبارک رمضان عازم مناطق استان یزد شدند

یزد- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد گفت: ۴۵۰ روحانی برای تبلیغ در ماه مبارک رمضان عازم مناطق مختلف استان شدند که از این تعداد ۳۰۰ نفر بومی و بقیه غیر بومی هستند.

حجت الاسلام علیرضا نجیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این روحانیون در مساجد مناطق شهری و روستاها در طول ماه مبارک رمضان نسبت به انجام برنامه های فرهنگی و بصیرتی فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: برگزاری نماز جماعت، جزء خوانی کلام وحی، جلسات پرسش، پاسخ به سوالات و شبهات، مشاوره، برگزاری مسابقات و سایر فعالیت های فرهنگی و معرفتی و جشن میلاد امام حسن (ع) اهم برنامه هاست.

این مسئول اظهار کرد: در طول ماه مبارک رمضان برنامه جزء خوانی همه روزه تا پایان ماه مبارک رمضان در امامزاده سید جعفر محمد (ع) برگزار که به به صورت زنده در شبکه های مختلف برای استفاده همگان پخش می شود.

نجیمی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان امسال حدود یک هزار و ۸۰۰ مسجد شهری و روستایی فعال است که از این تعداد حدود۹۰۰ باب آن در شهرستان یزد قرار دارد که مردم می توانند از برنامه های آن استفاده کنند.

وی بیان کرد: امسال مراسم اعتکاف رمضانیه در ۱۰ روز آخر ماه مبارک رمضان با حضور اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان باشکوه برگزار می‌شود و به دلیل تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن باید حرمت آن بیش از گذشته حفظ شود.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت سه هزار باب مسجد دارد که از این تعداد دو هزار مورد فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha