۳ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۴۷
کد خبر: 85063804
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

آمار اسکان مسافران نوروزی در یزد کاهش یافت

۳ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۴۷
کد خبر: 85063804
آمار اسکان مسافران نوروزی در یزد کاهش یافت

ایرنا - یزد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: مجموع آمار اسکان مسافران نوروزی از ۲۴ اسفند تا پایان روز اول فروردین ۱۴۰۲ در این استان ۱۷۰ هزار نفر بوده که در مقایسه با سال قبل کاهش داشته است.

احمد آخوندی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بدون اشاره به میزان این کاهش، افزود: مجموع آمار تردد ورودی با وسایل نقلیه سبک و سنگین در همین مدت ، ۳۰۵ هزار دستگاه بوده است.

وی ادامه داد: طی این مدت ۳۰۶ هزار سفر ورودی از طریق قطار ثبت ؛ هشت هزار و ۸۷۰ نفر نیز از طریق هواپیما وارد استان شدند که ۵۲ درصد افزایش مجموع آمار ورودی از طریق پرواز را شاهد هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: ۵۲۵۸ نفر از اماکن گردشگری بازدید کردند در حالیکه این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۵۰۹۶ نفر بوده که ۵ درصد افزایش دارد.

یزد در کنار استان‌های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده به گونه‌ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.

این استان ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha