۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۱۰
کد خبر: 85063795
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مکرون: اصلاحات قانون بازنشستگی یک الزام بود

۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۱۰
کد خبر: 85063795
مکرون: اصلاحات قانون بازنشستگی یک الزام بود

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری فرانسه با تاکید بر اینکه اصلاحات جنجالی قانون بازنشستگی یک الزام برای کشورش بوده اعلام کرد که این قانون از امروز تا پایان سال جاری میلادی (دی ماه) اجرایی خواهد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه امروز در گفت‌وگویی زنده با مردم فرانسه در مورد اصلاحات بازنشستگی که موجی از خشم و ناآرامی را در این کشور ایجاد کرده است، صحبت کرد.

در این مصاحبه که از رسانه‌های فرانسوی همچون «فرانس۲۴» و شبکه ۲ تلویزیون فرانسه پخش شد، مکرون بار دیگر به سن بازنشستگی در دیگر کشورهای اروپایی اشاره کرد و این اصلاحات را که این سن را از ۶۲ به ۶۴ می رساند، یک الزام در ساختار و نظام ادرای کشورش عنوان کرد.
وی در حالی برای کاستن از خشم مردم با آنان سخن می‌گفت که اتحادیه ها فردا (پنجشنبه) را به عنوان نهمین روز تظاهرات و اعتصاب سراسری در اعتراض به این اصلاحات دولتی اعلام کرده اند.
مکرون امروز گفت: مسئولیت اوست که به منافع کشور بیندیشد و نه به میل شخصی، چرا که خود وی موافق افزایش سن بازنشستگی نبوده اما این قانون برای کشورش الزامی و ضروری است.
وی که به دلیل اعتراضات به این اصلاحات و نیز تلاش دولتش برای تصویب آن با استفاده از همه ابزارهای قانونی، با کاهش کم سابقه محبوبیتش مواجه شده است، اظهار داشت: میان محبوبیت خود و منفعت عمومی کشور، دومی را ترجیح می دهد.
تازه‌ترین نظرسنجی ها نشان دادند که محبوبیت مکرون در ماه جاری به ۲۸ درصد و کمترین حد از پایان جنبش «جلیقه زردها» در سال ۲۰۱۹ میلادی رسیده است.
وی خشم عمومی در فرانسه را «مشروع» خواند اما گفت که خشونت را نمی پذیرد. وی همچنین از اینکه هیچ یک از اتحادیه‌ها حاضر به سازش نیستند، اظهار تاسف کرد.
از زمان توسل دولت مکرون به متمم سوم ماده ۴۹ قانون اساسی، که مردم و برخی نمایندگان مخالف دولت آن را دور زدن مجلس خواندند، اعتراض فرانسویان جدی‌تر شد. توسل دولت به این بند قانون اساسی سبب شد تا دو دستور استیضاح نخست وزیر فرانسه مطرح شود. رای نیاوردن این دو طرح در کنار تصویب قانون اصلاحات بازنشستگی با وجود اعتراضات گسترده مردم، پاریس و دیگر شهرهای بزرگ فرانسه را چندین شب پیاپی به صحنه تظاهرات خودجوش، ناآرامی و درگیری پلیس با مردم تبدیل کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha