۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱:۵۲
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85063356
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یمن از سرنگونی پهپاد جاسوسی ائتلاف عربی خبر داد

۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱:۵۲
کد خبر: 85063356
یمن از سرنگونی پهپاد جاسوسی ائتلاف عربی خبر داد

تهران-ایرنا-ژنرال یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن سه‌شنبه شب از سرنگونی یک پهپاد متعلق به ائتلاف عربی خبر داد.

به گزارش ایرنا، ژنرال سریع در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت: به یاری خدا، پدافند هوایی نیروهای مسلح یمن ظهر امروز توانست یک پهپاد جاسوسی "وینگ لونگ۲" ساخت چین و متعلق به ائتلاف متجاوز را بر فراز استان الجوف در شمال غرب کشور سرنگون کند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود که این پهپاد با یک موشک زمین به هوا بومی یمن در استان جوف منهدم شده است.

وی به نوع و مشخصات این موشک یمنی هیچ اشاره‌ای نکرده است.

سریع افزود: نیروهای مسلح یمن آماده و حاضر برای مقابله با هرگونه نقض حاکمیت کشورشان و هرگونه حمله از سوی ائتلاف متجاوز هستند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز یکشنبه (۲۸ اسفندماه) نیز با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی دستاوردهای مقاومت یمن در طول هشت سال حمله عربستان را تشریح کرد و گفت که پدافند هوایی این کشور در این سالها توانست: ۱۶۵ فروند هواپیمای جاسوسی و جنگی دشمن را سرنگون کند.

وی افزود: در این عملیات‌ها ۱۳ فروند جنگنده، ۱۰ آپاچی و ۶ بالگرد از جمله بالگرد «بلک هاوک» در کنار، ۴۸ فروند پهپاد مسلح متعلق به نیروی هوایی آمریکا و ۱۲۳ هواپیمای جاسوسی دیگر نیز سرنگون شدند.

عربستان از ششم فروردین ۱۳۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا حملات گسترده‌ای را علیه یمن به عنوان فقیرترین کشور عربی آغاز کرد.

این کشورها پس از هشت سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آن‌ها مجبور به کاهش تجاوزات خود شدند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha