معاون استاندار خراسان رضوی: ۸۰ درصد از ظرفیت اسکان زائران نوروزی تکمیل شد

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگ کننده امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ۸۰ درصد از ظرفیت اسکان رسمی، موقت و اضطراری زائران نوروزی در مشهد و این استان تکمیل شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد روز دوشنبه در نشست خبری پیرامون بررسی روند خدمات رسانی به زائران و اطلاع رسانی تمهیدات صورت گرفته افزود: سه میلیون و ۳۹۴ هزار زائر و مسافر تا پایان ۲۸ اسفندماه وارد مشهد و استان خراسان رضوی شده اند که ۸۰ درصد از آنان معادل ۲ میلیون و ۷۹۱ هزار نفر از ظرفیت‌های اسکان زائران بهره مند شدند.

وی ادامه داد: میزان اسکان رسمی زائران در خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۲ نسبت به نوروز سال ۱۴۰۱ به میزان چهار برابر افزایش یافته است.

معاون هماهنگ کننده امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: مجموع ظرفیت اسکان رسمی، موقت و اضطراری به صورت شبانه در خراسان رضوی ۷۰۰ هزار نفر است که از ۱۳۰ هزار نفر از این ظرفیت مربوط به اسکان رسمی است و ۵۲ درصد ظرفیت اقامت رسمی کشور را تشکیل می دهد که بسیار قابل توجه است.

وی افزود: در ارتباط با مسائل و مشکلات خدمات رسانی به زائران و زیارت نوروزی تاکنون ۷۶ مساله بررسی شده است که ۲۱ مساله مربوط به مشهد، ۳۵ مساله مربوط به استان خراسان رضوی، ۱۹ مساله ملی و یک مساله بین المللی بوده است که در راستای حل این مسائل طی جلسات تشکیل شده توسط کارگروه مربوطه، ۲۴ مصوبه مرتبط با نیازهای نوروز و زائران رضوی تصویب شد.

گنابادی نژاد با اشاره به شعار امسال خدمات رسانی به زائران با عنوان "همه خادم الرضاییم و زیارت، خانواده و تعالی" ، بیان کرد: اثربخشی زیارت در حوزه معرفتی و خدمات فرهنگی و همچنین بهبود ارایه خدمات به زائران در هدفگذاری امسال مورد توجه قرار گرفته است.

معاون هماهنگ کننده امور زائران استانداری خراسان رضوی در خصوص اقدامات صورت گرفته در اطراف حرم و بافت مرکزی در خدمات سفر نوروز ۱۴۰۲ اظهار داشت: پیش بینی ۱۶ هزار ظرفیت پارکینگ ، چهار هزار چشمه سرویس بهداشتی و فعالیت بیش از ۱۲۰ نانوایی در بافت مرکزی شهر مشهد از جمله اقدامات برای ارتقای خدمات نوروزی است.

وی افزود: همچنین شناسایی و ساماندهی ۶۰۰ واحد صنفی در مشهد برای عرضه ۲۰ قلم کالای مورد نیاز زائران با نرخ مصوب درج شده روی کالا، استقرار ۱۲۰ ایستگاه خدمات جاده‌ای در جاده‌های منتهی به مشهد، شناسایی و رفع اشکال نقاط حادثه خیز، اجرای برنامه خدمات فرهنگی از مبدا تا مبدا ویژه زائران رضوی، تامین هزار و ۵۰۰ اتوبوس شامل ظرفیت‌های اتوبوس داخل استان، فعالیت ۸۴ رام قطار برای سرویس‌دهی به زائران رضوی و افزایش پهنای باند ظرفیت اینترنت و ارتقائ پوشش آنتن‌های گوشی‌های همراه از جمله اقدامات در این زمینه به شمار می رود.

پرداخت ۹۲۰ میلیون تومان به شاکیان و زائران در خراسان رضوی

معاون هماهنگ کننده امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان این که هم اکنون ۱۶ بازرس در حوزه واحدهای اقامتی در کنار بخش دولتی و نیز ۲۵ بازرس در حوزه خدمات مسافرتی به صورت مستقیم و غیر مستقیم امر نظارت و بازرسی را بر عهده دارند، گفت: از ۱۵ اسفند ماه امسال تاکنون ۹ هزار بازرسی در استان صورت گرفته است که در این راستا ۴۰۰ شکایت مردمی از زائران رضوی ثبت و دریافت شده است.

حجت الاسلام گنابادی‌نژاد افزود: همچنین حدود ۹۰۰ پرونده تخلفات با ارزش سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تشکیل شده است که با رسیدگی های صورت گرفته تاکنون ۹۲۰ میلیون تومان وجه به حساب زائران و شاکیان پرداخت شده است.

وی با اشاره به عدم افزایش نرخ واحدهای اقامتی و توقف نرخ شناور در ایام پیک از سوی هتلداران، ادامه داد: مردم می توانند درصورت مشاهده افزایش نرخ در واحدهای اقامتی مراتب را از طریق شماره گیری ۳۷۰۴۵ ثبت و گزارش کنند تا توسط بازرسان مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

این مسوول بیان کرد: در راستای ارتقای خدمات به زائران رضوی نیز قرارگاه مشهد با شماره ۰۵۱۳۷۰۴۵ و قرارگاه استان خراسان رضوی با شماره ۰۵۱۳۸۵۱۸۴۰۸ تشکیل و راه اندازی شده است که زائران و مسافران می توانند از این طریق نظرات، پیشنهادات، شکایات و تخلفات را ثبت و گزارش کنند.

پرواز روزانه ۱۱۸ پرواز به فرودگاه مشهد

معاون هماهنگ کننده امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: هم اکنون روزانه ۱۱۸ پرواز به فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد صورت می گیرد که پیش بینی می شود در پیک بازگشت زائران و مسافران ۵۰ پرواز به این تعداد اضافه شود.

حجت الاسلام گنابادی‌نژاد افزود: سال گذشته در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۷ اسفند ماه، ۵۱۸ هزار و ۲۸۶ سفر جاده ای عمومی، جاده ای شخص، ریلی و هوایی به مشهد مقدس صورت گرفت که امسال این رقم با رشد ۲۵ درصدی به ۶۴۶ هزار و ۴۷۶ سفر رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha