۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۵۵
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 85061692
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ستاد اسکان آموزش و پرورش خراسان شمالی راه اندازی شد

بجنورد- ایرنا- ستاد اسکان آموزش و پرورش خراسان شمالی با ظرفیت ۹۲۶ کلاس برای پذیرایی از مسافران نوروزی امروز (یکشنبه) با حضور مسوولان استانی در محل سالن ورزشی امام رضا(ع) بجنورد افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در این آیین اظهار کرد: ۹۲۶ کلاس درس در قالب ۱۴۵ مدرسه از امروز آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

ابوالقاسم اکبری تصریح کرد: این ظرفیت نسبت به پارسال ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه سامانه رزرو برخط اتاق در آموزش و پرورش خراسان شمالی راه‌اندازی و آماده پذیرش است افزود: پذیرش حضوری از ساعت ۱۸ تا ۲۴ در ستادهای اسکان امکان پذیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: تا امروز هزار و ۶۰۰ نفر در مدارس استان اسکان داده شده‌اند.

وی با تاکید بر مشارکت سایر دستگاه ها در اسکان مسافران نوروزی گفت: خدمات دهی به زائران اظ وظایف آموزش و پرورش است و امیدواریم یار دستگاه ها برای رفع مشکلات پشتیبانی این نهاد را همیاری کنند.

وی افزود: مدرسه ها به سه دسته "الف"، "ب" و "ویژه" دسته‌بندی شدند که به ترتیب در نوع الف ۲۹۹ کلاس، نوع ب ۱۵۵ کلاس و ویژه ۹۲ کلاس است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: در نوع ویژه مدارسی هستند که در هر کلاس یک تخته فرش، یک دستگاه یخچال ، تلویزیون، وسایل گرمایشی و سرمایشی به‌صورت اختصاصی وجود دارد و حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی، عمومی است.

اکبری بیان کرد: همچنین نوع "الف" مدارسی هستند که در هر کلاس یک تخته فرش، یک دستگاه یخچال، تلویزیون و وسایل گرمایشی بصورت اختصاصی وجود دارد و حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی، عمومی است.

وی افزود: در نوع "ب" نیز مدرسه هایی هستند که هر کلاس تلویزیون و یخچال ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظار کرد: حق پرداختی مسافران برای هر روز اسکان در نوع ویژه ۱۵۰ هزار تومان، نوع الف ۱۰۰ هزار تومان و ب ۶۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت دارای ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

تعداد آثار ثبت شده استان در فهرست آثار ملی ۶۲۱ اثر تاریخی، طبیعی و ناملموس است که از مجموع آثار ثبت شده در فهرست ملی کشور ۵۰۹ اثر تاریخی، ۴۲ اثر طبیعی، ۷۰ اثر ناملوس و تعداد ۱۱ اثر نیز ثبت جهانی شده است.

این استان دارای ۶ موزه در شهرستان های بجنورد، فاروج، شیروان، گرمه و جاجرم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha