۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۴۷
کد خبر: 85061491
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاکدشت آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۴۷
کد خبر: 85061491
پاکدشت آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

پاکدشت- ایرنا- شهرستان پاکدشت با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری به ویژه در حوزه تولید انواع گل و گیاه، آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی و زائران مرقد مطهر امام رضا (ع) است.

محسن اردستانی فرماندار پاکدشت روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان پاکدشت به دلیل واقع شدن در مسیر محور موسوم به امام رضا(ع) و برخورداری از ظرفیت‌های تاریخی، گردشگری و تولید انواع گل و گیاه، یکی از مهمترین مقاصد گردشگری مسافران نوروزی است و مسئولان شهرستان نیز تلاش کردهه‌اند در قالب ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی با اجرای طرح استقبال از بهار عملیات تزئین پارک ها،اقامتگاه ها و میادین،رنگ آمیزی جداول و معابر ، ایمن سازی راه ها و نصب تابلو های اطلاع رسانی مقدمات پذیرایی از میهمانان نوروزی را فراهم کنند.

وی افزود: با هماهنگی های به عمل آمده پایگاه های امداد و نجات هلال احمر، اورژانس، سازمان آتش نشانی و شبکه بهداشت در طول ایام نوروز در آمادگی کامل به سربرده و آماده خدمت رسانی به مسافران می باشند.

وی با اشاره به اجرای طرح نوروزی هلال احمر در ا ین شهرستان گفت: ۵ پایگاه ثابت و سیار و اطلاع رسانی که در مناطق مختلف شهرستان پاکدشت مستقر شده، خدمات ویژه اطلاع‌رسانی و امداد رسانی را به مسافران ارائه می‌دهند ضمن این که شماره تماس ۱۱۲ هلال احمر به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت پیام‌های مردمی است.

فرماندار پاکدشت گفت: نوروز فرصت مناسبی برای بیان قابلیت های منطه است لذا باید از این فرصت استفاده کرده و شرایط را برای مسافران نوروزی که در واقع سفیران فرهنگی و اطلاع رسانی محسوب می شوند به درستی فراهم کرد.

وی افزود: مسافرانی که در طول ایام نوروز می توانند شرایط ، امکانات، زیرساخت ها، قابلیت ها و یا کمبودها و مشکلات را برای همشهریان خود بازگو کند و این امر می تواند به حضور و یا عدم حضور دیگر مردم ایران به منطقه کمک شایانی کند.

اردستانی تصریح کرد: حضور مسافران و گردشگران می تواند نه تنها در زمینه های فرهنگی بلکه موجب رشد اقتصادی آن منطقه شود به همین لحاظ امروز صنعت گردشگری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بسیاری از کشورها سرمایه گذاری فراوانی را برای جذب گردشگران انجام می دهند.

وی افزود: وجود آثار تاریخی متعدد در این شهرستان و نیز گلخانه های متعدد تولید گل و گیاه می تواند فضای مناسبی را برای حضور گردشگران به وجود آورد.

شهرستان پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت از شهرستان های استان تهران واقع در۲۰ کیلومتری جنوب شرقی پایتخت در مسیر راه دسترسی به مشهد مقدس از شرق کشور قرار دارد.

این شهرستان به مرکزیت شهر پاکدشت است که از دو بخش دو بخش مرکزی و شریف آباد تشکیل شده و از مراکز اصلی کشت گل و تولید گل شاخه بریده در کشور است.

کاروانسرای کبود گنبد، معروف به کاروانسرای شاه عباسی ،عمارت ناصریه ، تپه تاریخی تریاق قلعه ، کاروانسرای خاتون آباد ،یخچال قدیمی روستای یبرداغلان ، محوطه تاریخی تنگ یورد بولاغ توچال ، تپه باستانی و قلعه گبری محمودآباد و بقعه متبرکه امامزاده عون از مهمترین آثار تاریخی شهرستان پاکدشت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha