پیامک هشدار برای رانندگان پرخطر ارسال می‌شود

خرم‌آباد - ایرنا - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی دورود گفت: در ایام نوروز پیامک هشدار برای رانندگان پرخطر ارسال و در صورت تخلف، برخوردی قاطع صورت خواهد گرفت.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پلیس راهور لرستان، سرگرد محمد رشیدپور اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی پلیس راهور به واسطه ی افزایش ۳۶ درصدی سفرها در ایام نوروز موج سفرها آغاز شده و از روز ۲۶ اسفندماه بیشتر شده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا قبل از ورود به ماه مبارک رمضان بیشترین سفر را شاهد باشیم و بعد از ورود به ماه مبارک رمضان کاهشی حدود ۱۰ درصدی قابل پیش بینی است.

سرگرد رشید پور ضمن قدردانی از رانندگان بابت همراهی با پلیس، بیان کرد: آنچه باعث نگرانی پلیس شده ، آن پنج درصد رانندگان پرخطری هستند که اطلاعات آن‌ها در سیستم های پلیس موجود است و برای همه این افراد در چند مرحله پیامک هشدار ارسال می شود و در صورت تخلف، برخوردی قاطع صورت خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: خط قرمز پلیس، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی برای برخورد با رانندگان حادثه‌ساز و پرخطر خواهد بود و توقیف‌ و اعمال جریمه در دستور کار است.

رییس پلیس راهور با بیان اینکه بستن کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان وسیله مورد تاکید است، عنوان کرد: ۳۸ درصد از ۱۷ هزار جانباخته تصادفات همان کسانی هستند که از کمربند ایمنی استفاده نکرده بودند.

وی افزود: مالکان وسایل نقلیه‌ای که بیش از سه میلیون تومان جریمه( خلافی ) دارند در اسرع وقت نسبت به پرداخت جریمه خود اقدام کنند چرا که این حجم تخلف سبب توقیف خودرو خواهد شد.

رییس پلیس راهور انتظامی دورود بیان کرد: پلیس در ایام نوروز با ۶ تخلف( سرعت، سبقت، تجاوز به چپ، تلفن همراه، کمربند و تخلفات حادثه ساز) به شدت برخورد می کند و بخاطر صیانت از جان و مال ۹۵ درصد مردمی که قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کنند با پنج درصد از افراد و رانندگانی که با ارتکاب اعمال مخاطره آمیز و رانندگی پر خطر برای خود و سایرین ایجاد خطر می کنند با قاطعیت برخورد نموده و وسیله این رانندگان متخلف در ایام نوروز توقیف خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha