۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۰۳
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85060846
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۰ طرح اقتصادی خراسان شمالی آماده سرمایه گذاری است

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: از ۱۹۰ طرح اقتصادی خارجی ثبت شده در سامانه سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران ۲۰ طرح مربوط به خراسان شمالی است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز شنبه در شورای اداری خراسان شمالی اظهار کرد: این استان در رتبه ۱۳ کشوری طرح های سرمایه گذاری خارجی قرار دارد که بی تردید این جایگاه با معرفی فرصت های سرمایه گذاری داخلی و خارجی بیشتر ارتقا خواهد یافت.

حسین نژاد یادآور بیان اینکه تکمیل پروژه های نیمه تمام از اولویت های دولت است، افزود: در جریان سفر دولت به خراسان شمالی ۱۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی و هنری بجنورد (دوبرار) تخصیص یافت و اینک این طرح با ۱۲ هزار و ۹۵۰ مترمربع در دست اقدام است.

حسین نژاد تصریح کرد: همچنین ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز مجتمع های فرهنگی و هنری شهرستان های گرمه، جاجرم و فاروج هر کدام به تفکیک با هزار و ۵۰ متر مربع زیربنا و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

حذف ارز ترجیجی، اقدام شجاعانه دولت

وی با اشاره به اقدامات دولت در سال ۱۴۰۱، گفت: بحث حذف ارز ترجیحی در دولت های قبل هم مطرح بود اما اراده قوی برای اجرایی کردن آن وجود نداشت.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: دولت سیزدهم برای تقویت اقتصاد، این رانت را حذف کرد و حتی هزینه‌های اجتماعی ناشی از این تغییر را پذیرفت.

حسین نژاد ادامه داد: در این میان دولت برای اینکه فشار کمتری به اقشار ضعیف جامعه تحمیل شود، افزایش میزان یارانه نقدی را در دستور کار قرار داد و مردم نیز با درک شرایط، دولت را همراهی کردند.

۲۰ طرح اقتصادی خراسان شمالی آماده سرمایه گذاری است

هدف دشمنان، ایجاد فاصله بین مردم و مسوولان

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد نیز در این جلسه گفت: ایجاد فاصله بین مردم و مسوولان هدف اصلی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی است و این روزها به شکل جدی این امر را پیگیری می کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری افزود: در این میان مردم ایران با وجود تمامی توطئه های دشمن با حضور در حماسه های سیاسی و راهپیمایی ها نشان دادند که همواره پایبند ارزش های اسلامی اند و هیچ فاصله ای بین آنها و مسوولان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مدیران هدفی جز خدمت به مردم نباید داشته باشند، گفت: خدمت به مردم فرصت بسیار گرانبهایی است که مدیران باید آن را قدر بدانند و تمامی تلاش خود را برای رفع مشکلات و رضایتمندی آنها بکار بگیرند.

حجت الاسلام نوری افزود: مدیران و کارمندان هیچگاه از موضع قدرت با ارباب رجوع برخورد نکنند و همواره باید قانون ملاک برخورد با مردم باشد.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر فضاسازی شهرها به مناسبت ماه مبارک رمضان، گفت: رمضان ماه مهمانی خدا و سراسر برکت برای مسلمانان است بنابراین باید همواره حرمت این ماه عزیز نگه داشته شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه های قضایی و انتظامی استان نیز باید با بی حرمتی ها در این خصوص برخورد کنند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد، شامل ۹ شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، راز و جرگلان، فاروج، جاجرم، گرمه و بام صفی آباد است.

خراسان شمالی در سال ۸۳، پس از تقسیم استان خراسان به سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در جغرافیای سیاسی کشور پدیدار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha