۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۰۰
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85060668
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

سفیر ایران در آذربایجان: امیدواریم به‌زودی رونق همیشگی منطقه مرزی آستارا برگردد

آستارا- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان با تبریک عید نوروز به‌ویژه به اهالی آستارای ایران و آذربایجان، ابراز امیدواری کرد که به‌زودی سوءتفاهم‌های بین ۲ کشور برطرف شود و رونق همیشگی به این منطقه مرزی برگردد.

به گزارش ایرنا، سیدعباس موسوی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خبر خوبی هم از سوی سازمان بهداشت جهانی امروز اعلام شد، مبنی بر اینکه ویروس کرونا در حال کشیدن نفس‌های آخرش است که با این شرایط امید می‌رود به‌زودی مرزها باز شود و بازارهای مرزی بتوانند رونق بگیرند.

وی افزود: خوشبختانه گمرک و بندر چندمنظوره آستارا جزو یکی از فعال‌ترین مناطق گمرکی است که به‌ویژه پس از بحران اوکراین که واردات روسیه از کشورهای منطقه به‌خصوص ایران زیاد شد، فشار اصلی در زمینه صادرات و واردات روی این منطقه بوده است که جا دارد تشکر ویژه‌ای از مسئولان استان گیلان و شهرستان آستارا همچنین مدیران گمرک و بقیه دست اندرکاران صورت گیرد که به صورت شبانه‌روزی زحمت می‌کشند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان بیان کرد: هرچند برخی گرفتاری‌هایی هست اما این را به فال نیک می‌گیریم، زیرا به هر حال هرچه رفت و آمد و صادرات زیاد باشد جای شکر دارد؛ خوشبختانه امسال صادرات به روسیه، گرجستان و آذربایجان رونق ویژه‌ای داشت که البته باید زیرساخت‌ها را بیشتر آماده کنیم.

وی اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور خارجه، وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک و سایرین در کنار اینکه باید از این وضعیت شلوغی که هست خوشحال باشند، دست به دست هم بدهند و زمینه را برای روان‌تر شدن کارها بیشتر آماده کنند.

گمرک بندر مرزی آستارا به عنوان یکی از قدیمی‌ترین گمرکات کشور در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، مبدا و مقصد کارنه‌تیر، کاپوتاژ، امور مسافری، مرجوعی، امانت‌های پستی و قضایی فعالیت دارد.

شهرستان آستارا که سه گمرک زمینی، ریلی و دریایی دارد، با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha