۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۰۸
کد خبر: 85060319
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

اثر هنری پتینه کاری در بندرعباس رونمایی شد

۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۰۸
کد خبر: 85060319
اثر هنری پتینه کاری در بندرعباس رونمایی شد

بندرعباس - ایرنا -  «پتینه کاری» اثر هنرمند خوش ذوق کشورمان عالیه سراکوهی امروز شنبه طی آیینی در بندرعباس رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، عالیه سراکوهی خالق و مجری اثر هنری پتینه کاری گفت: پتینه کاری از هنرهای جدید و مدرن بوده و در آن هنر کهنه سنتی به حالت مدرنیته با تکنیک‌های متفاوت تلفیق می‌شود.

سراکوهی با اشاره به اینکه این اثر به صورت آزمایشی بر روی دیوار خلق و ترسیم شده است، ادامه داد: از روش‌های مدرن نقاشی ساختمان، تکنیک پتینه کاری است که روی تمامی سطوح از جمله روی دیوار، سقف، چوب و کاشی و نمای ساختمان قابل اجرا است.

وی ادامه داد: این تکنیک برای بخش درونی واحدهای مسکونی از جمله آشپزخانه، پذیرایی و اتاق خواب و راهروها کاربرد دارد و بسیار پرطرفدار است و می‌توان به وسیله آن یک دیوار ساده را به یک دیوار خاص و زیبا تبدیل کرد.

مجری این اثر هنری تصریح کرد: نقاشی ساختمان با پتینه می‌تواند ترک‌ها و ناهمواری‌های سطح مورد نظر را بپوشاند و به عنوان عایق و جایگزین کاغذهای دیواری عمل کند.

وی تاکید کرد: اجراهای پتینه با هزینه‌های کم، قابلیت ضد آب بودن، پُر کردن ترک و ترمیم نواقص دیوار، تنوع در طرح، عمر طولانی و پایداری نسبت به دیگر رنگ‌ها دارد.

سراکوهی مدرس نقاشی، کارشناس هنر، مجری پتینه‌های لوکس ساختمانی و تجاری است، وی دارای مدرک‌ مربیگری از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور است.

وی از سال ۸۳ وارد عرصه هنر شده و تاکنون با تلاش‌های پی در پی خود به دنبال یادگیری و مهارت‌های تازه و پیشرفت هر روزه خود است.

مجری این اثر هنری در حال حاضر در کنار نقاشی و آموزش در پروژه‌های ساختمانی و تجاری مشغول اجرای دیزاین و پتینه‌های لوکس و نقاشی‌های تخصصی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha