۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۷:۵۳
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85059979
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکمیل طرح های  عمرانی دانشگاه کاشان  به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

کاشان - ایرنا - مدیر امور فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه کاشان گفت: اکنون هفت طرح عمرانی با پیشرفت فیزیکی متفاوت در حوزه‌های مختلف دانشگاه در دست اجرا است که تکمیل آنها نیاز به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

زهرا جمشیدزاده روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح‌ها شامل دانشکده معماری و هنر و پژوهشکده فرش، آزمایشگاه بیوتکنولوژی، ساختمان‌های علوم قرآن و حدیث، آی تی، سالن اجتماعات، مرکز مشاوره و درمانگاه و تصفیه‌خانه فاضلاب است که تا کنون ۵۳۰ میلیارد ریال برای ساخت آنها هزینه شده است.
وی اظهار کرد:طرح سالن اجتماعات، دانشکده معماری و هنر و پژوهشکده فرش که سال ها نیمه تمام رها شده، طرح‌های شاخص، مهم و بزرگ دانشگاه کاشان هستند، عملیات ساخت سالن اجتماعات سال ۱۳۸۸ با اعتبار ملی آغاز، اما به دلیل عدم تامین اعتبار، بارها دچار توقف و رکود شد.
مدیر امور فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه کاشان گفت: عملیات اجرایی سالن اجتماعات این دانشگاه به همت بنیاد خیرین دانشگاه از محل کمک‌های خیرین در سال ۱۳۹۸ آغاز شد اما در اواخر فروردین امسال با اتمام اعتباری که خیران تعهد کرده بودند، دوباره به وضعیت رکود درآمد.
جمشیدزاده گفت: عملیات ساخت پروژه ملی دانشکده معماری و هنر و پژوهشکده فرش نیز سال ۱۳۹۶ اجرا شد، تغییر در نقشه‌های معماری و افزایش زیربنا و تخصیص ندادن به موقع منابع مالی و اعتبارهای مصوب از مهمترین عوامل رکود در اجرای این طرح است.
جمشیدزاده با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت خیران می‌تواند کمک بزرگی به تکمیل این طرح‌ها باشدTگفت: امیدواریم با تامین بودجه لازم و اعتبار مصوب سفرهای استانی ریاست جمهوری هر چه زودتر شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها باشیم.
وی، طرح‌های در دست ساخت دانشگاه کاشان را شامل سه بخش "ملی"، "خیرساز" و "مشارکتی خیرساز و ملی" بیان کرد و گفت: آزمایشگاه بیوتکنولوژی با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد و سالن اجتماعات با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد از طرح‌های مشارکتی خیرساز و ملی هستند.
مدیر امور فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه کاشان بیان کرد: پژوهشکده قرآن و حدیث با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد، ساختمان آی تی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد، احداث تصفیه‌خانه فاضلاب دانشگاه با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد و مرکز مشاوره و درمانگاه با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد از طرح‌های خیرساز این دانشگاه است.
به گفته وی، ساخت دانشکده معماری و هنر و پژوهشکده فرش نیز در مجموع تنها طرح‌ ملی در دست ساخت دانشگاه کاشان است.
دانشگاه کاشان در سال ۱۳۵۲ تاسیس شد و اکنون با ۳۱۳ عضو هیات علمی، ۹ هزار و ۵۰۰ دانشجو و ۲۵۰ کد رشته در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha