وحدت جهان اسلام عامل مهم پیروزی و غلبه بر دشمنان است

مهاباد - ایرنا - امام جمعه مهاباد با اشاره به از سرگیری روابط سیاسی ایران با عربستان سعودی گفت: وحدت بیشتر بین کشورهای اسلامی عامل پیروزی مسلمانان و غلبه بر دشمنان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهاباد افزود: قدرت سیاسی ایران در کنار قدرت اقتصادی کشور عربستان سعودی می تواند برای اتحاد مسلمانان مفید باشد و از دخالت بیگانگان در این منطقه جلوگیری کند.

وی با اشاره به تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن اضافه کرد: هماهنگ شدن این ۲ بهار می تواند برای اهل تفکر و ایمان، نشانه هایی از معاد و جهان آخرت باشد و در ماه مبارک رمضان نور ایمان در دل مومنان بیشتر خواهد شد.

امام جمعه مهاباد اظهار کرد: مومنان در این ماه بیشتر از سایر ماه های سال به مساجد می آیند و به عبادت و راز و نیاز با خداوند مشغول خواهند شد و لازم است در این ماه نیکی و احسان به افراد نیازمند هم فراموش نشود.

ماموستا امامی با اشاره به بمباران شیمیایی شهر حلبچه توسط رژیم بعثی عراق در سال ۱۳۶۶ افزود: در این حملات هوایی بیش از پنج هزار نفر جان خود را از دست دادند و این رژیم توسط کشورهای اروپایی به این گونه سلاح های کشتار جمعی تجهیز شده بود.

وی گفت: رژیم بعثی عراق در طول جنگ تحمیلی، بارها از سلاح های نامتعارف علیه شهروندان و رزمندگان کشورمان استفاده می کرد و در آن زمان کشورهای غربی در برابر جنایات این سکوت کرده بودند.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید باکری و روز شهردار نیز اظهار کرد: شهید باکری یکی از الگوهای خدمت صادقانه و شهرداری پاکدست و امین بود که در جبهه های جنگ به شهادت رسید و سالروز شهادت وی به نام روز شهردار نامگذاری شده است.

امام جمعه مهاباد با اشاره به دستگیری عاملان مسمومیت دانش آموزان در آذربایجان غربی توسط نیروهای امنیتی اضافه کرد: مسموم کردن دانش آموزان معصوم و بی گناه یکی دیگر از توطئه‌ها و جنگ ترکیبی دشمنان علیه ملت ما بود که جز شکست و خواری برای آنها حاصلی در پی نداشت.

نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگوت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان ‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha