۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ۲:۳۸
کد خبر: 85059589
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دیدار زلنسکی با نخست‌وزیر لتونی / اوکراین پیگیر عضویت در اتحادیه اروپا

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در دیدار با کریسیانیس کارینز نخست‌وزیر لتونی درباره کمک‌های نظامی و درخواست کی‌یف برای عضویت در اتحادیه اروپا گفت‌ وگو کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از سی‌ان‌ان، دفتر زلنسکی در بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس‌جمهور اوکراین عصر پنجشنبه در کی‌یف با کارینز نخست‌وزیر لتونی دیدار کرد.

زلنسکی از لتونی به خاطر حمایت قدرتمند سیاسی، دفاعی، مالی و بشردوستانه از اولین روزهای آغاز جنگ در اوکراین تشکر کرد و گفت: حتی از اولین روزهای سال ۲۰۱۴، زمانی که این جنگ در واقع آغاز شد، شما نشان دادید که با ما هستید و از حاکمیت، مردم، جامعه و تمامیت ارضی ما حمایت می‌کنید.

رئیس جمهور اوکراین همچنین از مصوبه اخیر دولت لتونی در مورد بسته کمک نظامی جدید این کشور به کی‌یف قدردانی کرد.

به گفته دفتر زلنسکی، حمایت دفاعی ارائه شده از سوی لتونی به اوکراین به یک درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور کوچک اروپایی رسیده است.

زلنسکی و کارینز همچنین در مورد وضعیت در خط مقدم گفت‌ وگو کردند و رئیس جمهور اوکراین بر اهمیت هماهنگی تلاش‌ها بین متحدان اوکراین برای اطمینان از تامین تسلیحات مورد نیاز ارتش کی‌یف در نبرد تأکید کرد.

بر اساس این بیانیه، طرفین همچنین در مورد مذاکرات پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا و آمادگی برای نشست سران ناتو در ویلنیوس گفت‌ وگو کردند.

گفت‌وگوی تلفنی زلنسکی و سوناک

زلنسکی همچنین در پستی در حساب کاربری رسمی خود در توییتر اعلام کرد روز پنجشنبه با ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس درباره آخرین وضعیت خط مقدم در اطراف شهر باخموت در شرق اوکراین گفت‌ وگو کرده است.

دیدار زلنسکی با نخست‌وزیر لتونی / اوکراین پیگیر عضویت در اتحادیه اروپا

وی افزود: مانند همیشه، شاهد نتایج ملموسی در افزایش حمایت‌های دفاعی و اقتصادی از اوکراین هستیم و از موضع تزلزل‌ناپذیر لندن در حمایت از کی‌یف قدردانی می‌کنیم.

دیدار نخست‌وزیران اوکراین و لتونی در کی‌یف

دنیس شمیحال نخست‌وزیر اوکراین هم روز پنجشنبه با کریسیانیس کارینز همتای لتونیایی خود در کی‌یف دیدار کرد.

شمیحال در پستی در حساب کاربری رسمی خود در توییتر نوشت: اوکراین و لتونی مسیرهای لجستیکی جدیدی را توسعه خواهند داد. ما در مورد تقویت روابط تجاری و اقتصادی و احیای اوکراین گفت‌ وگو کردیم.

دیدار زلنسکی با نخست‌وزیر لتونی / اوکراین پیگیر عضویت در اتحادیه اروپا

وی افزود: از حمایت لتونی در مسیر عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو قدردانی می‌کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha