مازندران با تدارک گسترده امکانات، میزبان مسافران نوروزی شده است

ساری- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با حضور در محور ارتباطی هراز از نحوه استقرار و فعالیت واحدهای خدمات رسان نوروزی در این محور بازدید کرد و گفت: این خطه از هم اکنون با تدارک گسترده امکانات، میزبان مسافران نوروزی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا از دفتر معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران روح الله سلگی در جریان این بازدید که فرماندار آمل و مدیران کل راهداری، میراث فرهنگی و گردشگری، جمعیت هلال احمر و فرمانده پلیس راه استان نیز حضور داشتند، از محل استقرار واحدهای خدمات رسان در این محور ارتباطی بازدید و آمادگی آنها برای خدمات دهی به مسافران نوروزی مازندران را بررسی کرد.

سلگی در جمع مسوولان دستگاههای خدماتی در محور هراز با اشاره به مهمان نوازی مردم مازندران گفت: مازندران در ایام نوروز امسال با تدارک گسترده امکانات، میزبان مسافران است.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر اهمیت خدمات دهی مناسب به مسافران نوروزی، کارکنان واحدهای مستقر در محورهای ارتباطی این دیار را حاملان اندیشه و فرهنگ مردم خونگرم این سامان دانست وافزود: اجرای برنامه فرهنگی در محورهای مواصلاتی مازندران در طول ایام نوروز در دستور کار است.

وی گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال پیش بینی می شود، بیش از ۲۰ میلیون مسافر از طریق سه محور ارتباطی هراز، سوادکوه و کندوان وارد مازندران شوند.

جانشین استاندار در ستاد سفرهای نوروزی مازندران همچنین در گفتگو با مسوولان واحدهای خدماتی و امدادی مستقر در محور هراز مشکلات آنان را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایرنا، جاده هراز، مهم‌ترین جاده تهران-مازندران و این جاده از دره رود هراز می‌گذرد و نزدیک‌ترین راه اصلی به قله دماوند است.
جاده هراز واقع در شمال تهران به طول تقریبی ۱۵۰ کیلومتر، نزدیکترین راه دسترسی به سواحل دریای خزر و یکی از چهار راهی است که پایتخت کشور را به شمال آن متصل می کند. این جاده در سال ۱۳۴۲ بعنوان یک راه دسترسی اصلی در دره هراز، به بهره برداری رسید.
این جاده یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین جاده‌های جهان است که به انتخاب مردم ایران در سال ۱۳۸۹ بعد از جاده زیبای چالوس دومین جاده زیبای ایران انتخاب شد، همچنین این جاده تاریخ منطقه عظیم البرز و دماوند، آمل و ایران را بیان می‌کند. جاده هراز کوتاه‌ترین مسیر تردد میان دو شهر تهران و آمل است. برآورد می‌شود که فقط در ایام نوروز امسال، این جاده میزبان ۴ میلیون مسافر باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha