استاندار: چهارمحال و بختیاری به یک کارگاه عمرانی بزرگ تبدیل شده است

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش های مختلف استان از جمله امور زیربنایی گفت: این استان در دولت سیزدهم به یک کارگاه عمرانی بزرگ تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز پنجشنبه در نشست صمیمی با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در سفر به شهرستان‌ها و برگزاری نشست‌های برنامه‌ریزی نسبت به توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات اقدام می‌شود.

وی خبرنگاران را پرچم‌داران اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی دانست و افزود: رسانه‌ها رسالت خود را به خوبی انجام دادند و با وجود همجمه زیاد دشمن برای ناامید کردن مردم، رسانه‌های استان توانستند اُمیدآفرینی در جامعه را تزریق کند.

حیدری به فراز و نشیب‌های سال گذشته در چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: برای رفع مشکلات خسارت‌دیدگان زمین‌لرزه کوهرنگ اقدامات موثری انجام شد و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط و بانک‌ها در محل حضور یافتند.

وی با اشاره به بارش‌های سیل‌آسا در سال‌جاری در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: برای رفع مشکلات ناشی از جاری شدن سیلاب در استان مسوولان ملی در این استان حضور پیدا کردند و پیشگیری‌های مطلوبی شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به قطعی آب ناشی از جاری شدن سیلاب در استان اظهار داشت: مشکلات این حوزه در سریع‌ترین زمان ممکن رفع شد و رییس‌جمهور از این اقدام جهادی قدردانی کرد.

وی با اشاره به بارش‌های برف سنگین اخیر در چهارمحال و بختیاری گفت: با بسیج ماشین‌آلات و تجهیزات ملی، دستور رییس‌جمهور، پیگیری‌های معاون اول رییس‌جمهور و بسیج امکانات کشور این مشکل در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع و مدیریت شد.

حیدری با اشاره به سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری افزود: در این سفر طرح‌های پیشران و مهم استان با اولویت مناطق محروم براساس رعایت عدالت در نقاط مختلف شهرستان‌ها مورد توجه قرار گرفت.

حیدری به وحدت، همدلی و وفاق بین مسوولان، نخبگان، مردم و قشرهای مختلف استان اشاره و تصریح کرد: قبل از سفر رییس‌جمهور به استان نشست‌های تخصصی با معاونان رییس‌جمهور، وزیران و مسوولان ملی برگزار شد.

وی با اشاره به تکمیل نشدن طرح‌های نیمه‌تمام چهارمحال و بختیاری در سال‌های گذشته یادآور شد: در نشست با رییس‌جمهور و هیأت دولت با استانداران مسائل کلان استان پیگیری و راهکارهای عملی ارائه شد که طرح‌های آبی پس از سال‌ها انتظار به نتیجه رسید.

حیدری با اشاره به فعال بودن طرح‌های عمرانی و اقتصادی چهارمحال و بختیاری و بهره‌مندی از ظرفیت‌های هُلدینگ‌های سرمایه‌گذاری ملی اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده در سطح ملی برابر ۶ سال اعتبارات استان در سال‌جاری ابلاغ و جذب شد و هیچ اعتباری برگشت داده نشد.

توجه دولت به چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: دولت سیزدهم به توسعه مناطق محروم مانند این استان توجه جدی دارد.

حیدری با اشاره به توجه دولت سیزدهم به این استان تاکید کرد: تصویب سند توسعه کوهرنگ و اندیکا خوزستان در هیات دولت دولت سیزدهم نشان‌دهنده توجه این دولت به مناطق محروم است.

وی افزود: در دولت سیزدهم به بیشتر طرح‌های آبی متوقف در چهارمحال و بختیاری مانند سدهای بیدکان، آقبلاغ و باباحیدر اعتبار لازم با هدف تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری اختصاص داده شد.

حیدری به تلاش دولت سیزدهم برای آبرسانی به روستاهای بی‌بهره از آب آشامیدنی مانند تعدادی از روستاهای چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای تامین آب پایدار در حوزه‌های مختلف استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) برای نخستین بار به‌منظور سرمایه‌گذاری و ایجاد تحول به چهارمحال و بختیاری وارد شد که این مهم نشان‌دهنده توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم نقد منصفانه در بخش‌های مختلف اظهار داشت: در مدت فعالیت دولت سیزدهم مدیریت ارشد استان به هر شهرستان سه سفر رسمی داشته و میزهای خدمت برای رفع مشکلات مردم برگزار کرده است.

وی با اشاره به برگزاری ملاقات‌های عمومی مسوولان چهارمحال و بختیاری در دوشنبه‌های هر هفته گفت: به‌عنوان استاندار هیچ‌ نیرویی را استخدام نکرده‌ام و جذب نیروهایی به‌عنوان نخبگان چرخه خاص خود را دارد.

حیدری به نرخ بالای بیکاری در چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید کرد: هدف‌گذاری برای افزایش سطح گلخانه‌ها، توسعه سرمایه‌گذاری صنعت، پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت، دعوت از سرمایه‌گذاران، افزایش مجتمع‌های دامداری شهرها، راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی جدید و تهیه طرح جامع آب در راستای تامین آب پایدار بخش‌های مختلف به‌منظور افزایش اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در دستور کار و برنامه‌های اولویت‌دار استان قرار دارد.

وی افزود: دولت سیزدهم برای بهره‌مندی از برق در بخش‌های مختلف و به حداقل رساندن قطعی برق خانگی تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های جدی داشته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: رایزنی با فعالان حوزه صنعت، نشست با مسوولان فدراسیون‌ها و اختصاص اعتبارات لازم برای تقویت زیرساخت‌های ورزشی در سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به استان در راستای افزایش سرانه زیرساخت‌های ورزشی این استان انجام شد.

وی با اشاره به ارزیابی ریاست‌جمهوری از روند انتصابات استان‌های کشور یادآور شد: روند انتصاب‌ها در این استان عقب‌تر از سایر استان‌های ایران نیست و در روند انتصاب مدیران به جوان‌گرایی، انقلابی بودن، تخصص، نخبگی و فعالیت جهادی توجه شد.

حیدری با اشاره به تداوم روند تغییر مدیران و انتصاب‌های جدید اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری روند انتصاب‌ها در حوزه کاری خود را شفاف‌سازی کند.

وی تخریب و ورود به حریم شخصی و حقوقی افراد را نامناسب دانست و گفت: رسانه‌های گروهی اخلاق‌مداری را ترویج و فرهنگ‌سازی کنند.

حیدری تاکید کرد: یک گروه از خبرنگاران و فعالان رسانه‌های گروهی بازدید از طرح‌های آبی چهارمحال و بختیاری را انجام دهند و نتیجه آن را به مردم اطلاع‌رسانی، شفاف‌سازی و اُمیدآفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نشست برخی از خبرنگاران استان مباحثی پیرامون اشتغال و بیکاری، طرحهای عمرانی ، وضعیت معیشت مردم، گرانی برخی از کالاها، تخصیص آب به شهرستان‌های استان، پیگیری روند طرح‌های آبی، وضعیت انتصاب مدیران و ضرورت پاسخگویی مدیران در برابر رسانه‌ها، تخصیص اعتبارات سفر رییس‌جمهور، بررسی مشکلات جاده‌ای به ویژه شهرستان کوهرنگ، ضرورت مطالبه‌گری دقیق از سوی خبرنگاران، نشست فصلی استاندار با خبرنگاران، پیگیری مطالبات بازنشستگان به ویژه فرهنگیان، حمایت از تیم‌های ورزشی و عدالت در تخصیص اعتبار به بخش ورزش همه شهرستانها، نرخ اجار بهای بالا در مرکز استان، بررسی وضعیت گردشگری و آمارهای ارائه شده در خصوص ورود گردشگران و بهره‌گیری از اخبار پلیس را مطرح کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha