۵۰۰ بقعه متبرکه گیلان میزبان طرح‌های آرامش بهاری و ضیافت الهی شد

رشت - ایرنا - همزمان با فرارسیدن عید نوروز و ماه مبارک رمضان ۵۰۰ بقعه متبرکه استان گیلان میزبان ویژه برنامه‌های طرح‌های آرامش بهاری و ضیافت الهی شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه طرح آرامش بهاری از امروز پنجشنبه در جوار امامزادگان آغاز شده و در ادامه به دلیل تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن، طرح ضیافت الهی تا سوم اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد، اظهار کرد: برای اجرای طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی بقاع مجری طرح آرامش بهاری به سطح یک، ۲ و سطح سه تقسیم شده‌اند.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراسم تحویل سال نو، اقامه نماز جماعت، برپایی خیمه معرفت با حضور مبلغ اعزامی و بومی برای پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره با خانواده‌ها و غرفه ویژه کودکان، آیین جزء خوانی قرآن کریم، جلسه تفسیر و محفل انس با قرآن کریم و دعا خوانی و مناجات در ۱۵ بقعه سطح یک در نظر گرفته شده‌است.

وی طرح آرامش بهاری را در راستای ارتقاء کیفی خدمات فرهنگی، معنوی و رفاهی به زائران در بقاع متبرکه عنوان کرد و افزود: طرح آرامش بهاری در گیلان در ۱۸۰ بقعه سطح ۲ و ۳۰۵ بقعه متبرکه سطح سه برگزار می‌شود ضمن اینکه مراسم تحویل سال نو در ۱۵۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام علیزاده با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت در ۳۰ بقعه متبرکه گیلان در مسیرهای پرتردد و بین‌شهری اظهار کرد: مشاوره خانوادگی، آموزش احکام، قرآن آموزی به کودکان و نوجوانان، آموزش‌های مهارت‌های زندگی، بازی فکری و چند رسانه‌ای، پاسخگویی به سوالات شرعی، کودک و نوجوان، تصحیح قرائت نماز، گفتمان‌های دینی تربیت فرزند و مشاوره به ویژه در موضوع جمعیت و فرزندآوری از غرفه‌های خیمه های معرفت هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه ۵۵ مبلغ اعزامی از قم و ۳۵۰ روحانی بومی در اجرای طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی همکاری دارند، خاطر نشان کرد: ارائه محصولات فرهنگی به مسافران نوروزی از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری است.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز برنامه قرآنی ویژه اعم از جزء خوانی قرآن کریم در ۸۰ بقعه متبرکه، ۶۰ محفل انس با قرآن کریم در بقاع مجری طرح و کرسی‌های تلاوت خانگی به همت مراکز افق در منازل مجاور بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام علیزاده برگزاری ۴۰ کرسی تفسیر قرآن کریم با بهره‌گیری از اساتید تفسیر اعزامی از حوزه علمیه قم و ائمه جمعه سطح گیلان و شهرستان را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و افزود: در طرح ضیافت الهی پیش رو به مناجات خوانی با حضور مداحان شاخص به صورت ویژه توجه شده و این مناجات خوانی‌ها از شبکه استانی باران و شبکه های مجازی پخش خواهد شد.

سال گذشته ۳ میلیون مسافر از سراسر کشور از خدمات طرح آرامش بهاری در گیلان بهره بردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha