۲۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۰۶
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85058423
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دادستان: بازار خلخال باید ساماندهی شود

۲۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۰۶
کد خبر: 85058423
دادستان: بازار خلخال باید ساماندهی شود

اردبیل _ ایرنا _ دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: بازار این شهرستان نیاز به ساماندهی ، نظارت بیشتر و برخورد جدی با صنوف متخلف دارد.

به گزارش ایرنا ،آرش جعفری روز پنجشنبه در جلسه کمیته نظارت بر فرایند توزیع کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی خلخال افزود: اختلاف بین اعضای کمیسیون نظارت و ضعف مدیریت در برخی از دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد تنظیم بازار خلخال می‌تواند منجر به چالش در تهیه و تامین کالاهای اساسی مردم شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از عوامل موثر در پیشگیری از افزایش و همچنین اختلاف قیمت کالاها در بازار درج قیمت کالا است ، اظهار کرد: کنترل قیمت برخی از اجناس تولید شده در کارخانه‌های مناطق مختلف کشور با درج قیمت بر روی آن از دسترس شهرستان خارج بوده و نیازمند تصمیم مسئولان در سطح کلان کشوری است.

او با اشاره به تفاوت قیمت‌ها در بازار خلخال از جمله ناهمخوانی قیمت عرضه گوشت سفید مرغ با قیمت درج شده بسته‌بندی آن گفت: قیمت کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم از جمله گوشت قرمز، برنج، مرغ و روغن نباید افزایش یافته و همچنین نبایستی تفاوت بین قیمت این اجناس با نرخ عرضه آن در مرکز استان وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم افزایش نظارت و بازرسی در آستانه سال نو ادامه داد: همسان‌سازی قیمت کالا در منطقه رعایت نمی‌شود، تا جایی که یک نوع کالا در نقاط مختلف شهر با قیمت‌های متفاوت به فروش می‌رسد.

جعفری با بیان اینکه بیشتر مردم این منطقه درآمد ضعیف و یا متوسطی داشته و یا از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند، گفت: ضمن تشویق و معرفی بازاران منصف به مردم از طریق مراجع قانونی نباید اجازه هرج و مرج در بازار به متخلفان داده شود.

او اظهارکرد: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی فاقد پروانه کسب در بازار خلخال فعالیت دارند ، در حالی که عملکرد اتاق اصناف برای جلوگیری از فعالیت واحدهای صنفی بدون پروانه باید عادلانه و شفاف باشد.

دادستان خلخال گفت: ضمن حمایت از بازاریان منصف و تشدید برخورد با اصناف متخلف ، محتکر و گرانفروش با مسئولانی که در انجام وظیفه قانونی خود در پیشگیری از گرانفروشی و اجحاف در بازار کوتاهی و یا سکوت اختیار کرده و به جلسات این کمیته مسئولانه عمل نکنند ، برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه نظم بازار از دل این گونه جلسات و نحوه اجرای مصوبات بیرون می‌آید، افزود: بازرسی بازار و واحدهای صنفی باید بصورت روزانه ، هدفمند ، مستمر ، متمرکز و با پرهیز از غرض‌ورزی شخصی و رعایت عدالت با بازرسی بر صنوف باشد.

او تشریح کرد: ضعف مدیریت در برخی از دستگاه‌های عضو ستاد تنظیم بازار و عدم اجرای مصوبات کمیته نظارت بر فرآیند توزیع کالاهای ضروری مشهود بوده و در بسیاری از موارد بازار به جای مسئولان دست‌اندرکار بدست دلالان و واسطه‌ها مدیریت می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون از مجموع ۱۵ واحد مرغداری گوشتی خلخال ۲ واحد فعال بوده و اقدام به جوجه‌ریزی کرده‌اند ، افزود: نحوه توزیع گوشت گرم مرغ در تعطیلات نوروز باید از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مدیریت شود تا در صورت افزایش میزان مصرف این کالای اساسی خللی در تهیه و توزیع آن در اوج ورود گردشگران به خلخال و تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان ایجاد نشود.

وی با انتقاد از مدیریت نادرست برخی دستگاه‌های دخیل در مدیریت جوجه‌ریزی مرغداری‌های گوشتی و عدم آینده‌نگری برای تامین این کالای اساسی در روزهای پرمصرف گفت: این امر موجب شده تا ۸۵ هزار قطعه مرغ یک واحد مرغداری خلخال در ۲۰ بهمن ماه امسال و به علت اشباع مرغ بازار اردبیل برای کشتار به استان زنجان ارسال و از دسترس مردم استان خارج شود.

وی همچنین با تاکید بر لزوم نظارت عادلانه ، برابر و بدور از تبعیض بر واحدهای صنفی خلخال خاطرنشان کرد: نحوه توزیع گوشت منجمد قرمز و مرغ نیز نباید با تمرکز در چند واحد صنفی مشخص موجب تشکیل صف‌های طولانی در مقابل این گونه فروشگاه‌ها شود.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha