دانشگاه‌های محقق اردبیلی و محمدعلی جناح پاکستان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

اردبیل - ایرنا - دانشگاه‌های محقق اردبیلی و محمد علی جناح پاکستان با هدف برگزاری همایش‌­ها و کنفرانس­‌های مشترک و توسعه ارتباطات علمی، تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی روز چهارشنبه در آئین انعقاد این تفاهم نامه در این مرکز علمی، با معرفی دانشگاه و ظرفیت‌های مختلف آن بر گسترش ارتباطات علمی و بین المللی آن با دانشگاه محمد علی جناح پاکستان تاکید کرد.

وی با اشاره به ارتباطات تاریخی و فرهنگی ایران و پاکستان، افزود: تبادل استادان و دانشجویان، برگزاری همایش‌های مشترک و انجام پروژه‌های مشترک تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف علمی موجود در ۲ دانشگاه می‌تواند منجر به توسعه پیشرفت‌های علمی-پژوهشی و حتی فرهنگی این مراکز علمی شود.

دکتر محمد کامران عظیم ، استاد تمام علوم زیستی و بیوانفورماتیک دانشگاه محمدعلی جناح نیز علاوه بر بازدید از کتابخانه مرکزی، آزمایشگاه‌های دانشکده علوم، مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری، آزمایشگاه مرکزی و موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی، به معرفی دانشگاه محمد علی جناح پرداخت.

وی گفت: دانشگاه ما دارای محصولات دانش بنیان مختلف از جمله کیت‌های تشخیص DNA است و می‌تواند در حوزه محصولات دانش بنیان مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی و انجام پروژه‌های تحقیقاتی دانش بنیان همکاری کند.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده است و اکنون تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی است.

این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است و همایش‌های علمی و آموزشی متنوعی در آن با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha