سال ۱۴۰۱ در استان تهران با محوریت سفرهای رئیس جمهور

شهرری- ایرنا- استان تهران سال ۱۴۰۱ را سرشار از اخبار توسعه و پیشرفت ، تصمیمات جدی و مهم دولت سیزدهم در رسیدگی به بخش های مختلف و استقبال از رئیس جمهور و دولتمردان و تحولات جدی در رویکرد دولت نسبت به رشد همه جانبه این استان پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان تهران سال ۱۴۰۱ را مشابه سال های گذشته آغاز کرد اما روزهای سپری شده در این سال متفاوت و سرشار از وقایعی بود که حرکتی موثر و مهم در روند توسعه آن محسوب می شد.

استان تهران یکی از محروم ترین منطقه کشور قرار دارد، اگرچه در تبلیغات و تصاویر چنین مساله ای مطرح نمی شود اما اعداد و ارقام حکایتی دیگری را برای مسئولان و مردم روایت می کند.

دولت سیزدهم با علم به همین اعداد و ارقام در خصوص استان تهران، امسال رویه خاصی را در پیش گرفت و به جد تلاش کرد تا روند تداوم رشد استان تهران سرعت بیشتری به خود بگیرد و بخشی از سرانه های پایین آن بهبود یابد.

آغاز سفرهای شهرستانی رئیس جمهور و هیات دولت از ابتدایی ترین روزهای سال ۱۴۰۱ گام نخست دولت برای خاتمه بخشی به تداوم عقب ماندگی استان تهران بود، استانی که برخی شهرستان های آن حتی از داشتن یک بیمارستان تخصصی نیز محروم هستند.

سال ۱۴۰۱ در استان تهران با محوریت سفرهای رئیس جمهور

نخستین سفر در روزهای نوروز به پردیس

آیت الله سیدابراهیم رئیسی ۹ فروردین امسال به شهرستان پردیس رفت و طی آن جایگاه پارک‌های علم‌وفناوری در تحقق نامگذاری سال ۱۴۰۱ را حائز اهمیت خواند و دستوراتی برای تسریع در تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر و بیمارستان نیمه‌کاره انصار الغدیر بومهن صادر و خواستار ایستادگی و جدیت مقابل زمین خواران شد.

رئیس جمهوردر جریان این سفر با حضور در محل فاز ۹ شهر جدید پردیس، در گفت‌وگوی رودر رو با ساکنان منطقه، مردم محلی و متقاضیان مسکن مهر و همچنین استماع گزارش وزیر راه و شهرسازی و مسئولان شرکت عمران پردیس، در جریان مشکلات واحدهای مسکن مهر در پردیس قرار گرفت.

سال ۱۴۰۱ در استان تهران با محوریت سفرهای رئیس جمهور

سفری ناگهانی اما پر خبر به شهریار، قدس و ملارد

سوم اردیبهشت امسال رئیس جمهور و هیات دولت بدون هماهنگی از پیش تعیین شده، به سه شهرستان غرب استان تهران سفر کردند و در همین سفر ناگهانی نیز تصمیمات مهمی برای این منطقه گرفتند.

محسن منصوری استاندار وقت تهران با تشریح مصوبات سفر رئیس جمهور به مناطق غربی تهران گفت: آیت الله رئیسی سفر فشرده و بدون هیچ تشریفاتی به سه شهرستان غرب این استان یعنی شهرهای قدس، ملارد و شهریار داشت و با مردم این مناطق گفت وگو کرد و تصمیمات مهمی در این سفر گرفته شد.

وی افزود: در این سفر فشرده رئیس‌جمهور بدون هیچ تشریفاتی و با حضور در میان مردم و در دیدار چهره به چهره با آنان در جریان مشکلات و مسائل غرب استان تهران قرار گرفت.

منصوری یادآورشد: این سفر از شهرستان قدس شروع شد و با بازدید از یک واحد صنعتی شهرستان ملارد ادامه و با حضور در شورای اداری شهرستان شهریار و دیدار با مردم پایان یافت.

اتصال شهرستان های غرب استان تهران به متروی پایتخت، تکمیل مراکز درمانی و ساماندهی اتباع از مهمترین مصوبات این سفر بود.

سال ۱۴۰۱ در استان تهران با محوریت سفرهای رئیس جمهور

حضور تمامی وزرا در سطح شهرستان های استان تهران

پنجم خرداد، اعضای هیات دولت هر کدام به نمایندگی از رئیس جمهور و با اختیار تام، عازم یکی از شهرستان های ۱۶ گانه استان تهران شدند و در نهایت شورای اداری به ریاست رئیس جمهور و حضور تمامی وزرا و مسئولان استان تهران در وزارت کشور برگزار و مسائل و مشکلات این استان بررسی و در مورد آن تصمیم گیری شد.

نشست شورای اداری استان تهران با هدف بررسی و تصمیم گیری درباره مسائل تهران با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، محسن منصوری استاندار تهران، صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور، برخی اعضای هیات دولت، و نمایندگان اعضای مجمع استان تهران در محل وزارت کشور برگزار شد.

سال ۱۴۰۱ در استان تهران با محوریت سفرهای رئیس جمهور

سفر رئیس جمهور به قرچک، ورامین و پیشوا و پاکدشت

آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز ۲۸ خرداد وارد شهرستان قرچک در جنوب شرق استان تهران شد تا مسائل و مشکلات این شهرستان را از نزدیک بررسی کند.

در این سفر یکروزه، رئیس جمهور ضمن بازدید از طرح‌های نیمه‌تمام، موضوعات و مشکلات شهرستان قرچک را بررسی و دستورات لازم برای رفع این مشکلات را صادر کرد.

رئیس جمهور در جریان سفر به شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران، با حضور در "پیشوا" از طرح‌های اولویت‌دار و نیمه‌تمام این شهرستان بازدید کرد.

ارتقای زیرساخت‌های شهرک صنعتی، تامین آب پایدار کشاورزی از محل پساب تصفیه شده جنوب تهران، دسترسی به محور قم – گرمسار و تکمیل بیمارستان نیمه‌تمام از مهمترین مطالبات مردم و مسئولان شهرستان پیشوا از رئیس جمهور بود.

رئیس جمهور در همین روز به منظور بررسی مسائل و مشکلات شهرستان‌های جنوب‌شرق استان تهران وارد ورامین شد.

آیت الله رئیسی پس از این سفر به پاکدشت هم سرکشی کرد و دستوراتی جهت رفاه عمومی و راه‌اندازی طرح های محتلف صادر کرد .

سال ۱۴۰۱ در استان تهران با محوریت سفرهای رئیس جمهور

سفر به مقصد اسلامشهر

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در یک سفر شهرستانی دیگر سوم آذر این بار به مقصد اسلامشهر، نشان داد که می توان تصمیم‌گیری برای تسریع در اجرای طرح‌ها و حل مشکلات را در کوتاهترین زمان ممکن پیگیری و حل کرد.

رئیس جمهور در نخستین برنامه این سفر یک روزه به اسلامشهر از روند عملیات اجرایی بیمارستان ۴۰۰ تختخخوابی این شهرستان بازدید کرد و توقف ۱۳ سال عملیات عمرانی آن را غیر قابل قبول دانست و از تداوم اجرای این پروژه طی یک سال گذشته قدردانی کرد.

آیت الله رئیسی با حضور در ایستگاه متروی میدان نماز اسلامشهر بازدیدی از روند احداث و پیشرفت متروی این شهر داشت و با توضیحات مسئولان شهری در جریان امور مربوط به آن قرار گرفت.

سال ۱۴۰۱ در استان تهران با محوریت سفرهای رئیس جمهور

سفر به رباط کریم

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور روز ۱۷ آذر در ادامه بازدید و بررسی طرح‌های نیمه تمام در شهرستان های استان تهران و همچنین گفت وگو با مردم وارد رباط‌کریم شد.

آیت الله دکتر رئیسی در این سفر یکروزه ضمن بازدید میدانی از شهر پرند از طرح های نیمه تمام و رو به پایان از جمله پروژه قطار شهری مترو، تصفیه خانه و فاضلاب شهری و همچنین ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی در شهر پرند، در جریان پیشرفت فیزیکی طرح های نیمه کاره شهرستان قرار گرفت.

سال ۱۴۰۱ در استان تهران با محوریت سفرهای رئیس جمهور

سفر به بهارستان دیدار با رانندگان

به دنبال سفرهای شهرستانی رئیس جمهور به شهرستان های استان تهران، پنجشنبه ۱۵ دیماه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم بهارستان حاضر شد.

اگرچه مهمترین برنامه های رئیس جمهور به شهرستان بهارستان بازدید میدانی از شهرهای این شهرستان و حضور در شورای اداری و دیدار با مردم بود اما در پایان این سفر یک روزه به صورت سرزده به پایانه حمل و نقل کالای استان تهران رفت و پای درد دل رانندگان باری نشست و دستور داد تا مسئولان طراز اول استان و کشور در محل به مشکلات آنان رسیدگی کنند.

سال ۱۴۰۱ در استان تهران با محوریت سفرهای رئیس جمهور

آغاز دهه فجر با سفر رئیس جمهور به شهرری

رئیس جمهور ۱۳ بهمن امسال به شهرستان ری سفر کرد و در کنار بازدید از پروژه های عمرانی و اقتصادی، در جمع مردم و علما حاضر شد و در قالب شورای اداری مصوبات مورد نظر را برای این شهرستان اعلام کرد.

اماکن و طرح هایی همچون بیمارستان شهدای هفتم تیر، انبارهای چای امین آباد، طرح عمرانی میدان غنی آباد، طرح کمربندی دوم (جنوب تهران) و کنارگذر قلعه نو، طرح ها و نقاطی بود که رئیس جمهور در این سفر یک روزه از آنها بازدید کرد.

سال ۱۴۰۱ در استان تهران با محوریت سفرهای رئیس جمهور

آغاز به کار تولیت جدید حرم عبدالعظیم حسنی(ع)

آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده تهران در دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) یک فروردین امسال در سن ۷۶ سالگی به دیار حق شتافت، مردی که این مسئولیت را از سال ۶۹ بر عهده داشت.

پس از وی، حجت الاسلام قاضی عسکر چهاردهم فروردین ۱۴۰۱ در آیینی با حضور رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی به طور رسمی تولیت آستان مقدس مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) را بر عهده گرفت.

سال ۱۴۰۱ در استان تهران با محوریت سفرهای رئیس جمهور

رئیس جمهور در مراسم یادبود آیت‌الله ری‌شهری حضور یافت

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور عصر پنجشنبه چهارم فروردین با حضور در مصلای حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در آئین یادبود مرحوم آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری شرکت کرد.

رئیس جمهور پس از ترک مجلس یاد بود آیت الله ری شهری، لحظاتی با خدام حرم عبدالعظیم حسنی گفت وگو کرد و سپس به زیارت سید الکریم رفت.

سال ۱۴۰۱ در استان تهران با محوریت سفرهای رئیس جمهور

با موافقت هیأت دولت؛ فخاری استاندار تهران شد

پس از انتصاب محسن منصوری استاندار سابق تهران به عنوان معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهور، احمد وحیدی وزیر کشور، علیرضا فخاری را به عنوان استاندار جدید به هیأت دولت معرفی کرد تا استانداری تهران بدون سکاندار نماند. این پیشنهاد وزیر کشور در جلسه عصر امروز هیأت وزیران بررسی و با آن موافقت شد.

سفر به ۱۱ شهرستان در استان تهران

رئیس جمهور بیشترین تعداد سفرهای استانی و شهرستانی خود را امسال با حضور در ۱۱ شهرستان ری، پردیس، اسلامشهر، رباط کریم، ورامین، قرچک، پیشوا، شهریار، شهرقدس، ملارد و بهارستان به ثبت رساند، مصوبات بسیاری را برای پیشرفت و توسعه این شهرستان ها اعلام کرد، در جمع مردم حاضر شد و حتی گاه پای درد دل کارگران و رانندگان نشست و از نزدیک در جریان مشکلات و عقب ماندگی های استان تهران قرار گرفت.

سال ۱۴۰۱ با تلاش شبانه روزی دولتمردان برای توسعه بخشی از عقب ماندگی های استان تهران همراه بود، با این امید که مردم این استان، در سال ۱۴۰۲ کمتر از این میزان توسعه نیافتگی رنج ببرند و از برکات تحقق مصوبات این سفرها بهره مند شوند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha