۱۰.۵ میلیون تن بار جاده‌ای و ریلی از ایران ترانزیت شد

مشهد-ایرنا- مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: از ابتدای سال تاکنون ترانزیت ۹ میلیون تن بار در بخش جاده ای و دستکم یک و نیم میلیون تن بار در بخش ریلی در کشور ثبت شده است.

جواد هدایتی روز چهارشنبه در حاشیه نشست کمیته مشترک حمل و نقل بین‌المللی جاده ای جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ثبت نهایی میزان ترانزیت ریلی و جاده ای طی چند روز باقی مانده تا پایان سال میزان ترانزیت جاده ای و ریلی رقمی بین ۱۰.۵ تا ۱۱ میلیون تن ثبت خواهد شد.

وی ادامه داد: باید توجه داشت سال گذشته ترانزیت جاده ای از مسیر کشور نسبت به سال قبل از آن ۱۰۰ درصد افزایش داشت و از طرفی امسال برخی مشکلات در حوزه ترددهای مرزی داشتیم اما خوشبختانه میزان ترانزیت کالا از جاده های کشور نسبت به سال گذشته کاهش نداشته است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ و نقل بین‌المللی سازمان راهداری گفت: میزان ترانزیت ریلی کشور پارسال با ثبت عدد ۱.۹ میلیون تن یک رکورد قابل توجه در این حوزه را رقم زد اما امسال این عدد به حدود ۱.۵ میلیون تن کاهش یافته است.

هدایتی افزود: علت اصلی کاهش ترانزیت ریلی، افت نرخ جهانی گوگرد بوده است که موجب کاهش ترانزیت این بار عمده از مسیر ایران شد اما فعال شدن تنوع ترانزیت ریلی کالا در بخش های دیگر موجب شده بخشی از کاهش میزان ترانزیت ریلی کشور را جبران کرده و کشور را از حالت وابستگی به ترانزیت ریلی تک محصولی خارج کند.

نشست ۲ روزه کمیته مشترک حمل و نقل بین‌المللی جاده ای میان جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان با هدف تسهیل تردد ناوگان ترانزیت جاده ای از مسیر کشورمان به ترکمنستان امروز چهارشنبه در مشهد پایان یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha