استاندار هرمزگان: نقشه جامع جزیره هرمز در دست تهیه است

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: نقشه جامع جزیره هرمز توسط مشاوری که از ۲ ماه قبل برای این کار بکارگرفته شده، درحال تهیه است.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری و تحویل ۱۰۰ واحد مسکن محرومان جزیره هرمز اظهار کرد:‌ توسعه جزیره هرمز تا کنون پراکنده و بدون طرح و نقشه‌ای مشخص انجام شده است که به اصطلاح می‌توان گفت هر کس بر اساس ظن خود برای این جزیره کاری انجام داده است.

وی ادامه داد: مشاور تا کنون برخی نیازمندی‌های این جزیره را که شامل بندر دوم، افزایش ظرفیت آب‌شیرین کن، توجه به بافت شهری و محیطی آن مشخص کرده است که باید انجام شود و امید می‌رود سپاه پاسداران برای اجرا و تحقق این برنامه در کنار مسوولان اجرایی حضور داشته باشد.

مسکن و اشتغال مشکل‌های اساسی جزیره هرمز

نماینده ولی فقیه در هرمزگان نیز در این آیین گفت: جزیره هرمز دارای ۲ مشکل اساسی مسکن و اشتغال است که با حل شدن آن‌ها، مردم می‌توانند سایر مشکل‌ها را به مرور و با کمک مسوولان برطرف کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعبادی زاده افزود: مردم جزیره هرمز شایسته خدمات فراوانی هستند، این مردم در دوران دفاع مقدس نزدیک به ۴۰ نفر شهید تقدیم کردند که جمعیت این جزیره در آن زمان حدود سه تا چهار هزار نفر بیشتر نبود و در حفاظت و پاسداری از آرمان‌های انقلاب و دفاع از ولایت در خط مقدم بودند.

امام جمعه بندرعباس اضافه کرد: مردم جزیره هرمز از بابت توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به باید بر خود ببالند، ذهن ایشان همیشه متوجه مردم به خصوص مردم ولایت مدار هرمز است و به تازگی مکاتبه‌ای با ایشان برای این جزیره داشتم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: امید است با دستور مقام معظم رهبری و دستور ویژه ایشان مشکل مردم این جزیره با شتاب بیشتر و یکبار برای همیشه برطرف شود، همچنین امید می‌رود نقشه جامعی برای این جزیره طراحی شود تا کاربری و خدماتی که باید داده شود در آن مشخص باشد.

امروز ۱۰۰ واحد مسکن ویلایی مشارکتی‌ساز و ۲ زمین چمن ورزشی با حضور جمعی از مردم و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جزیره هرمز به خانواده‌های نیازمند هدیه شد.

جزیره هرمز که در فاصله ۱۹ کیلومتری جنوب شرق بندرعباس واقع شده است، ازجمله جزایر زیبای هرمزگان است که به دلیل ویژگی گنبد نمکی بودن آن و برخورداری از بیش از ۷۰ طیف رنگی خاک، به جزیره رنگین کمانی خلیج فارس مشهور شده و هرساله به ویژه در فصل زمستان و تعطیلات نوروزی، هزاران نفر از علاقه مندان به گردشگری دریایی و طبیعت بکر خلیج فارس را به سوی خود فرا می‌خواند.