میزبانی نمایش خانگی از ۲۲ سریال در سال ۱۴۰۱

تهران- ایرنا- شبکه نمایش خانگی در سالی که گذشت با انتشار مجموعا ۲۲  سریال در ژانرهای (گونه) مختلف روزهای پررونق و پرکاری را پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، افت کیفی سریال‌های تلویزیون و محدودیت‌هایش در یک دهه اخیر، بازیگران را ترغیب به حضور در محصولات شبکه نمایش خانگی کرده است. وضعیت به گونه‌ای است که در هر روز هفته سریال متنوعی پخش می‌شود و طیف گسترده‌ای از بازیگران و کارگردان‌ها در این آثار حضور دارند.

بینندگان هم اقبال بیشتری به سریال‌های شبکه نمایش خانگی همچون فیلیمو، نماوا، فیلم‌نت و ... نشان داده‌اند. در حالی که از شبکه‌های مختلف تلویزیون به صورت میانگین دو یا سه سریال ایرانی پخش می‌شود، در شبکه نمایش خانگی در مقاطع مختلف سال بیش از ده سریال جدید در حال پخش بوده است.

در بین سریال‌های درام و جدی شبکه نمایش خانگی در سال ۱۴۰۱ می‌توان به آثاری چون آکتور، بی گناه، پوست شیر، جیران، خسوف، خون سرد، درمانگر، سرگیجه، سقوط، سودا، مترجم، نوبت لیلی و یاغی اشاره کرد.

سریال‌های آنتن، آفتاب پرست، جادوگر، جناب عالی، راز بقا، روزی روزگاری مریخ، ساخت ایران ۳، شبکه مخفی زنان و شهرک کلیله و دمنه نیز جمله آثار کمدی امسال بودند.

هشتگ «پوست شیر» ترند شد

در بین همه سریال‌ها «پوست شیر» به خاطر جذابیت‌های ساختاری و محتوایی‌اش سر و صدای زیادی به پا کرد. این اثر را می‌توان محبوب‌ترین سریال سال دانست. جنبه معمایی سریال بسیاری را هر هفته با خودش همراه می‌کند. مخاطبان کنجکاو بودند که بدانند آدم ربایان ساحل چه کسانی هستند و با چه انگیزه‌ای این کار را انجام داده اند. حجم استقبال و واکنش‌ها به سریال «پوست شیر» به‌گونه‌ای بود که هشتگ این سریال در روز ۱۸ اسفند با ۴ هزار و ۱۸۶ توئیت و ریتوئیت، ترند اول توئیتر فارسی شد.

میزبانی نمایش خانگی از ۲۲ سریال در سال ۱۴۰۱

پوست شیر مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی در ژانر درام جنایی به کارگردانی جمشید محمودی و نویسندگی محمودی و رضا بهاروند است. هادی حجازی‌فر، پانته‌آ بهرام، مهرداد صدیقیان، علیرضا کمالی، پردیس احمدیه، ژیلا شاهی و شهاب حسینی از بازیگران این مجموعه هستند.

حواشی داعش با محوریت اسارت زنان

یک روز پس از پخش قسمت آخر سریال «سقوط» نیز هشتگ این سریال در توییتر فارسی ترند شد.

سریال ۹ قسمتی «سقوط» که از فیلیمو پخش شد، برای اولین بار روایتی متفاوت از داعش را به تصویر کشید. روایتی پرالتهاب از حواشی این گروهک تروریستی با محوریت اسارت زنان. روابط‌عمومی این سریال اعلام کرد «سقوط» با رضایت ۹۵درصدی مخاطبان، عنوان پربازدیدترین سریال سه ماه گذشته فیلیمو را نیز به خود اختصاص داد و با پخش قسمت پایانی، موجی از اظهارنظر کاربران در توییتر را به دنبال داشت به طوری که در ۲۴ساعت ترند توییتر فارسی شد.

میزبانی نمایش خانگی از ۲۲ سریال در سال ۱۴۰۱

«یاغی»؛ رویای قهرمانی در کشتی

سریال «یاغی» نیز که از بازیگران موفقی چون پارسا پیروزفر، علی شادمان، طناز طباطبایی، امیر جعفری، نیکی کریمی و فرهاد اصلانی بهره می‌گرفت از جمله آثار پرمخاطب سال بود.

این سریال قصه زندگی جوانی را روایت می‌کند که رویای قهرمانی در مسابقات جهانی کشتی را در سر دارد.

میزبانی نمایش خانگی از ۲۲ سریال در سال ۱۴۰۱

طبق آمار دریافتی از فدراسیون کشتی، بعد از پخش سریال یاغی، ثبت نام نوجوانان و جوانان در باشگاهای کُشتی، ۷۵ درصد رشد داشته است.

یاغی روایت زندگی جوانی است گرفتار زاغه‌های جنوب شهر که می خواهد خود را از آن منجلاب نجات دهد. در این مسیر پارسا پیرزوفر(بهمن خان) که خود از خلاف‌کارهای کهنه‌کار است دست او را می‌گیرد و سعی می‌کند او را به قله قهرمانی در ورزش کشتی برساند. سماجتی که جاوید از خودش نشان می‌دهد، یاغی را بدل به یک اثر انگیزشی کرده است. او با زندگی در شرایط دشوار، جنگیدن را خوب یاد گرفته است. جاوید برای گرفتن شناسنامه، فراری دادن ابرا و موفقیت در کُشتی تلاش می‌کند و خودش را به آب و آتش می‌زند. تماشای سریال برای افرادی قابل توصیه است که می‌خواهند یاد بگیرند چگونه بر روی یک هدف تمرکز کنند و برای رسیدن به رویاهای‌شان تا آخرین نفس بجنگند.

رقابت سریال آکتور در جشنواره جهانی سریال‌ها

در بین سریال‌هایی فضای ملتهب و خشن داشتند، آکتور با تکیه بر قصه‌ای آرام و سرگرم‌کننده توانست خیلی‌ها را با خود همراه کند.

سریال آکتور به کارگردانی نیما جاویدی و تهیه‌کنندگی مجید مطلبی، درباره زندگی پرفراز و نشیب چند بازیگر مستعد تئاتر است که با قبول یک پیشنهاد ویژه، زندگی‌شان دستخوش ماجراهای پیچیده‌ای می‌شود. در این سریال که پنجشنبه‌ها از پلتفرم‌ فیلیمو پخش می‌شود، نوید محمدزاده، احمد مهران‌فر، هانیه توسلی، هومن برق‌نورد، هستی مهدوی، گلاره عباسی و مهراوه شریفی‌نیا نقش‌آفرینی می‌کنند.

میزبانی نمایش خانگی از ۲۲ سریال در سال ۱۴۰۱

در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ حضور سریال آکتور در بخش رقابت بین الملل جشنواره سریز مانیای فرانسه، قطعی شد. حدود ۴۰۰ سریال از کشورهای مختلف برای حضور در این جشنواره ثبت‌نام کردند که تنها ۸ سریال برای رقابت در بخش بین الملل پذیرفته شده اند. این برای نخستین بار است که یک سریال ایرانی در یک جشنواره معتبر جهانی، پذیرفته و در بخش اصلی و رقابتی مورد داوری قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha