پوتین: ما در اوکراین به خاطر بقای روسیه می‌جنگیم

تهران- ایرنا- ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: آنچه در حال حاضر در جریان است، فقط به خاطر بهبود برخی موقعیت‌های ژئوپلیتیکی نیست بلکه ما در اوکراین به خاطر بقای روسیه می‌جنگیم.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، پوتین روز سه‌شنبه در دیدار از کارخانه صنایع هوانوردی «اولان اوده» در شهر «بوریاتیا» این کشور افزود: روسیه نمی‌تواند جمعیت روسی‌زبان را رها کند و برای جهانِ روسیه در اوکراین می‌جنگد.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: مسکو به دلیل مردم خود که در این سرزمین‌ها زندگی می‌کنند، مبارزه می‌کند. ما یک کشور چند ملیتی هستیم. اگر شما هم مثل من این شانس را داشتید که با برخی از این مردم آشنا شده و با آنها صحبت کنید، متوجه می‌شدید که آنها هیچ تفاوتی با من و شما ندارند. آنها هم مثل ما و بخشی از ما هستند حال چگونه می‌توانیم آنها را رها کنیم؟

وی افزود:‌ ما هشت سال تلاش کردیم تا طرف‌های غربی‌ را متقاعد کنیم که مشکل دونباس را به‌صورت مسالمت‌آمیز حل کنند اما حالا معلوم شد که آنها ما را فریب دادند و بدون هیچ شرمی به صورت علنی درباره آن صحبت می‌کنند.

پوتین تصریح کرد: اگر جنگ در اوکراین برای شرکای غربی دیروز و دشمنان امروز ما برای بهبود وضعیت ژئوپلیتیکی است اما برای روسیه با در نظر گرفتن اتفاقات هشت تا ۱۰ سال گذشته، این جنگ بر سر همه چیز است و ما در اوکراین به خاطر بقای روسیه می‌جنگیم.

وی افزود: این برای ما یک وظیفه ژئوپلیتیکی نیست بلکه وظیفه‌ای برای تضمین بقای کشور روسیه و ایجاد شرایط برای توسعه آینده کشور و فرزندان‌مان است.

پوتین گفت: تنها هدف دشمن تضعیف دولت روسیه و تجزیه آن است اما مسکو از سال ۲۰۲۲ حاکمیت اقتصادی خود را تحکیم کرده و آنطور که دشمنانش انتظار داشتند، سقوط نکرده است.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha