۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۳۵
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85057362
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکنش حماس به تصمیم کنست رژیم اسراییل درباره شهرک‌های تخلیه شده

تهران-ایرنا- سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در سخنانی موافقت اولیه کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) با بازگشت شهرک نشینان صهیونیست به شهرک‌های تخلیه شده در شمال کرانه باختری را محکوم کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری العهد، عبد اللطیف القانوع سخنگوی جنبش حماس در این باره اظهار داشت: این اقدام رژیم اشغالگر گامی در زمینه دزدی و یهودی سازی سرزمین فلسطین و جنگ علنی علیه ملت ما است.

وی گفت: جوانان و انقلابیون ما با مقاومت و استواری بیشتر با این طرح صهیونیست‌ها مقابله خواهند کرد.

القانوع در ادامه از جامعه بین‌المللی خواست تا به مسئولیت‌های خود عمل کند و این نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد را متوقف کند.

سخنگوی حماس همچنین از جامعه بین‌المللی خواست که برای متوقف کردن این سیاست‌ها و اقدامات نژادپرستانه رژیم صهیونیستی علیه ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین اقدام جدی انجام دهد.

این اظهارات پس از ان بیان شد که کنست صبح امروز سه‌شنبه در شور نخست لایحه‌ای را برای لغو قانون موسوم به «جدایی/عقب‌نشینی» یا آنچه به عنوان «قطع ارتباط» از شهرک‌های شمال کرانه باختری شناخته می‌شود، تصویب کرد.

بر اساس این لایحه، ممنوعیت ورود و اقامت شهرک نشینان در شهرک‌های تخلیه شده شمال کرانه باختری و همچنین کانون‌های شهرکی اخیرا تخلیه شده از جمله "حومش" لغو می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha