چهارشنبه سوری در کرمان؛ از کشف ۱۲۰ هزار ترقه تا هشدار پلیس به اصناف

کرمان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان کرمان که می‌گوید تاکنون حادثه خاصی در زمینه حوادث احتمالی چهارشنبه سوری در استان رخ نداده،ضمن اعلام کشفیات ۱۲۰ هزار قطعه مواد محترقه طی روزهای اخیر به اصناف نیز هشدار داد که درصورت تخلف در این زمینه بازار شب عید را از دست خواهند داد.

به گزارش ایرنا، سردار عبدالرضا ناظری روز سه شنبه در نشست خبری با تاکید بر اینکه بیش از ۱۲۰ هزار قطعه مواد محترقه غیراستاندارد طی چند روز اخیر در استان کرمان کشف شده است گفت: متخلفان و سودجویان فروش مواد محترقه بدانند پلیس در حال رصد بازار و فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه در صورت آسیب دیدن افراد به علت استفاده از مواد محترقه در این روزها موضوع ریشه یابی و با مسببان آن با هماهنگی دستگاه قضایی برخورد می شود اظهارداشت: افراد متخلف تا پایان تعطیلات در بازداشت پلیس خواهند بود.

ناظری همچنین گفت: واحدهای صنفی متخلف در زمینه تولید و عرضه مواد محترقه نیز تا پایان تعطیلات نوروز پلمب، خودرو افراد متخلف توقیف و خود افراد نیز تا پایان تعطیلات در بازداشت خواهند بود.

فرمانده انتظامی استان کرمان از مردم خواست همچون سال گذشته با هدف پیشگیری از مخاطرات چهارشنبه آخر سال با پلیس همکاری داشته باشند و با آگاه کردن فرزندان خود از خطرات استفاده از مواد محترقه و مراقبت کردن از آنها که به دلیل شرایط سنی ممکن است دچار هیجانات شوند از رخداد حوادث تلخ جلوگیری کنند.

وی به استفاده برخی افراد از مواد محترقه غیراستاندارد اشاره و تصریح کرد: حضور پلیس برای پیشگیری از اتفاقاتی است که امکان دارد سلامت افراد را به خطر بیاندازد لذا همراهی مردم در پیشگیری از این خطرات بسیار مهم است.

ناظری به برخورد پلیس با صنوف متخلف، رصد و پیشگیری از خرید و فروش مواد محترقه در فضای مجازی نیز اشاره کرد و افزود: با کلاهبردارانی که پول را از افراد دریافت کنند اما وسیله را تحویل ندهند، یا افرادی که آموزش ناقص تولید و ساخت مواد محترقه را به نوجوانان می دهند برخورد قانونی شده و می شود.

پلیس افتخاری و گروه های جهادی برای طرح نوروزی

فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین با اشاره به آغاز سفرهای نوروزی از چند روز آینده گفت: امسال از گروه های جهادی و پلیس افتخاری به منظور حفظ جان مردم در طرح نوروزی پلیس راه نیز بهره برده می شود.

وی با اشاره به برگزاری نخستین نشست قرارگاه نوروزی استان کرمان در بیستم اسفند سال جاری افزود: تلاش این ستاد بر تامین امنیت مسافران نوروزی و حفظ جان، مال و ناموس مردم در نوروز است.

توقیف شوتی ها

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه کنترل هوشمند رفتار رانندگان در نوروز ۱۴۰۲ در اولویت کار پلیس کرمان قرار دارد گفت: در صورت مشاهده رفتارهای پر خطر از رانندگان بعد از اعلام هشدار و ارسال پیام به تلفن همراه آنان، در صورت ادامه رفتار و بی توجهی، خودرو در اولین مقر پلیس متوقف خواهد شد و خودرو تا پایان تعطیلات در توقیف پلیس می ماند.

وی همچنین با بیان اینکه برخورد جدی با خودروهای شوتی در ایام نوروز در دستور کار پلیس کرمان خواهد بود به رانندگان این خودروها هشدار داد توقیف ۶ ماهه خودرو و برخورد قانونی در انتظارشان هست.

ناظری با بیان اینکه یکی از موارد مهم در اجرای طرح نوروزی پلیس، پیشگیری از سرقت و برخورد با سارقان است تصریح کرد: رزمایش بزرگ ارتقای امنیت اجتماعی هفته قبل در استان کرمان آغاز شد و مراسم اختتامیه این طرح بعد از تعطیلات نوروز برگزار می شود.

وی ادامه داد: بخش زیادی از سارقان، متهمان فراری و مجرمان سابقه دار در اجرای این طرح دستگیر و روانه زندان شدند و علاوه بر آن بیش از ۴۹۰ واحد گشتی نیز در پلیس کرمان فعال خواهد بود.

ناظری استفاده از ظرفیت بسیج، ماموران پیشکسوت پلیس و نیروهای مردمی و پلیس افتخاری را در برقراری نظم و امنیت در ایام نوروز در استان مورد اشاره قرار داد و افزود: مردم نیز با استفاده از دوربین های مدار بسته و سپردن منازل خود به افراد مورد اطمینان راه را برای سرقت بر روی سارقان ببندند.

اسباب کشی در ایام نوروز ممنوع

فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین با اشاره به اینکه جابه جایی اثاثیه منازل در ایام نوروز در کرمان بدون هماهنگی پلیس ممنوع است تصریح کرد: افراد در صورت نیاز حتما باید کلانتری منطقه خود را در جریان قرار دهند.

وی گفت: افراد در صورت مشاهده فرد مشکوک در محل زندگی خود بلافاصله موضوع را با پلیس در میان بگذارند.

ناظری به کاهش جرائم خشن در استان کرمان طی سال جاری نیز اشاره و تصریح کرد: کاهش ۹ درصدی سرقت های مسلحانه، افزایش ۷۰ درصدی برخورد با اراذل و اوباش، کسب رتبه دوم کشف مواد مخدر با بیش از ۸۰ تن کشفیات،رشد ۱۲۵ درصدی هلاکت اشرار و افزایش ۳۶ درصدی انهدام باندهای قاچاق از جمله دستاوردهای پلیس طی سال جاری در کرمان است.

وی با بیان اینکه پلیس کرمان طی سال جاری ۶۹ طرح برخورد با باندهای سازمان یافته قاچاق کالا را اجرا کرده اظهارداشت: بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان ارزش ریالی کالاهای کشف شده است که در این زمینه نیز افزایش ۶۰ درصدی را شاهد هستیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان به کشف بیش از ۴۴۴ میلیون لیتر سوخت قاچاق طی سال جاری در این استان اشاره و تصریح کرد: امسال کشف و توقیف خودروهای شوتی در کرمان ۹۷ افزایش داشته است.

ناظری به آمار تصادفات استان کرمان نیز اشاره کرد و گفت: این آمار طی سال جاری در بخش تلفات رانندگی هفت درصد افزایش و در بخش مصدومان ۲ درصد رشد داشته است.

وی گفت: همچنین امسال ۱۸ درصد افزایش وقوع جرائم سایبری را در کرمان داشته ایم که در کشف این نوع جرائم ۲۳ درصد افزایش به وقوع پیوسته و بیش از ۵۰ درصد قربانیان این بخش کمتر از ۲۵ سال سن داشته اند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha