امام جمعه اردبیل: آموزش و پرورش برای اثرگذاری در جامعه نیاز به جهاد تبیین دارد

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: آموزش و پرورش برای اثرگذاری عمیق فکری در جامعه به جهاد تبیین نیاز دارد و رکن اصلی تحقق این امر تامین منابع انسانی آگاه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت‌الله سیدحسن عاملی روز سه‌شنبه در دیدار با جمعی از فرزندان و همسران شهدای شاغل در آموزش و پرورش استان اردبیل در مصلای اردبیل اظهار کرد: مغز جوان مثل زمینی است که دوست و دشمن هر آنچه در آن بکارد، درو خواهد کرد.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا باید بیشتر از هر قشر دیگر به آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا متعصب باشند، افزود: طبق اعتقادات ما هر کس که بمیرد علم و عمل او قطع می‌شود اما علم و عمل شهید هرگز متوقف نمی‌شود و آنان ناظر اعمال ما هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: به فضایی نیاز داریم که در آن، هم آنهایی که حجاب از سر برمی‌دارند و هم معتقدان به حجاب و عفاف، با هم گفت و گو و رایزنی کنند و یک حَکم نیز بالای سر آنها باشد و نظرات هر ۲ طرف را بشنود و در چنین فضایی خیلی از مشکلات با اقناع برطرف خواهد شد.

امام جمعه اردبیل گفت: جامعه ما باید متوجه باشد که چه هزینه هنگفتی برای نظام اسلامی پرداخت شده است و هر یک از ۲۲۰ هزار شهید در واقع یک ملت بودند و در کمال سلوک عقلی، جان خود را فدای میهن کردند و این کار بزرگ ناشی از عمق ایمان و اعتقاد بوده است.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: اگر ما بتوانیم در آموزش و پرورش این موضوع را تبیین کنیم که چرا انقلاب کردیم و چرا دشمن همچنان ما را محاصره اقتصادی کرده و علیه ما تحریم اعمال می کند، این امر سبب تضمین انقلاب خواهد شد.

کلام‌الله صفری ، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز هدف از این برنامه را دیدار و گفت و گوی صمیمی فرزندان و همسران شهدای شاغل در این اداره کل با امام جمعه اردبیل ذکر کرد و گفت: شرکت‌کنندگان در این نشست از رهنمودها و اشارادات روشنگرانه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بهره‌مند شدند.

فرماندار اردبیل هم در این برنامه با اشاره به وضعیت آموزش و پرورش استان اظهار کرد: ۶۰ درصد دانش‌آموزان استان در اردبیل مشغول تحصیل هستند.

سید محمد اعتماد اعجازی ادامه داد: متاسفانه در قبولی‌ها و رتبه کنکور وضعیت مناسبی در استان نداریم و پیرو تذکرات امام جمعه اردبیل، برای رفع مشکل و ارتقای رتبه کنکور تلاش‌ می‌شود.

وی افزود: طبق بررسی‌ها، تعدادی از دانش‌آموزان که گاهی در اغتشاشات ماه‌های قبل حضور می‌یافتند هرگز به صورت کتبی و شفاهی در برنامه‌های مدارس، مورد تجلیل و تقدیر قرار نگرفته بودند و به نظر می‌رسد باید نگاه جامع و عادلانه‌ای نسبت به قشر دانش‌آموز اعمال شود.

در این برنامه مریم یعقوبی فرزند شهید به نمایندگی از سایر فرزندان شهدا گفت: شرط شادی خانواده، شادی مادر است و در زمینه درس و مدرسه نیز باید معلم از امکانات و رفاه لازم برخوردار باشد تا نشاط لازم را به دانش‌آموزان منتقل کند.

عقیل مسعود فرزند شهید نیز به نمایندگی از سایر فرزندان شاهد گفت: در شرایط فعلی جامعه تکلیف معلم و دانش‌آموز سنگین است و با وجود اینکه شهدا و آرمان‌های آنها تراز و محور سایر ارزش‌ها محسوب می‌شوند اما گاه به نظر می‌رسد خطر تهاجم فرهنگی به ارزش‌ها جدی گرفته نمی‌شود.

در پایان این آیین، سپاس‌نامه‌ای از سوی فرزندان و همسران شهدای شاغل در آموزش و پرورش استان اردبیل به نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اهدا شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha