بانکها در پرداخت تسهیلات مسکن به روستاییان خراسان رضوی سختگیرانه عمل می‌کنند

مشهد- ایرنا- معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: بانکهای عامل در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن به روستاییان استان رفتار سختگیرانه ای دارند و طبق مصوبه هیات وزیران عمل نمی کنند.

احسان پروایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سهمیه خراسان رضوی برای بخش روستایی طرح نهضت ملی مسکن ۱۵ هزار و ۵۰۰ فقره است که از این میزان تاکنون ۱۲ هزار و ۲۰۰ فقره برای دریافت تسهیلات به بانکها معرفی شده اند.

وی اضافه کرد: از این تعداد تاکنون سه هزار و ۵۶۵ فقره منجر به انعقاد قرارداد شده است که بانکها تاکنون به ۲ هزار و ۳۰۰ فقره تسهیلات پرداخت کرده اند.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی با بیان این که تاکنون عملیات اجرایی ۲ هزار و ۳۰۰ واحد روستایی از طرح نهضت ملی مسکن در استان آغاز شده است افزود: تسهیلات بانکی به میزان ۱۰۰ میلیون تومان برای هر واحد با کارمزد پنج درصد و دوره بازپرداخت ۲۰ ساله است و متقاضیان این طرح خودمالکینی هستند که در زمین های خود خانه را ساخته یا خانه شان را بازسازی می کنند.

پروایی افزود: طبق مصوبه هیات وزیران تضامین تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در روستاها باید به صورت واگذاری سفته زنجیره ای سه نفره باشد اما ۹ بانک عامل این طرح در خراسان رضوی سفته پنج، هفت یا ۹ نفره با ارایه یک فقره چک معتبر از متقاضی طلب می کنند یا از او یک یا دو ضامن کارمند با ارایه گواهی کسر از حقوق می خواهند.

وی ادامه داد: روستاییان، شرایط متفاوت با شهرنشینان در ارایه تضامین بانکی دارند و باید شرایط آنان در نظر گرفته شود اما بانکهای عامل بی توجه به مصوبه هیات وزیران سختگیریهای خود را در این زمینه اعمال کرده و در طرح نهضت ملی مسکن همکاری ندارند.

به گزارش ایرنا، براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در کشور مربوط به سال ۱۳۹۵، ۴۸۶ هزار و ۳۶۸ واحد مسکونی روستایی در استان خراسان رضوی وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha