۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۲۱
کد خبرنگار: 5353
کد خبر: 85057003
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسکو: ناتو، روسیه هراسی را ترویج می‌دهد

۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۲۱
کد خبر: 85057003
مسکو: ناتو، روسیه هراسی را ترویج می‌دهد

تهران- ایرنا- وزیر خارجه روسیه با اشاره به تلاش غرب برای حفظ سلطه جهانی و ترویج روس هراسی گفت: برخلاف غربی‌ها مسکو به دنبال گسترش روابط و همکاری‌های دوستانه است و کشورهای دیگر را از توسعه منافعشان،‌ منع نمی‌کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاورف امروز (سه شنبه) در «نخستین کنگره جنبش بین‌المللی روسوفیل‌ها» (حامیان روسیه) افزود: «جهان آنگلوساکسون‌» با ایجاد ساختارهایی مانند آکوس و تقویت زیرساخت‌های ناتو در آسیا، برای رویارویی در سال‌های آینده به طور جدی تلاش می‌کند.

وی گفت پیمان امنیتی سه جانبه آکوس (AUKUS) میان استرالیا،‌ انگلیس و آمریکا می‌تواند به تقابل طولانی مدت با کشورهای منطقه بیانجامد.

وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: این تصور برای من امکان پذیر نیست که تمدن‌های بزرگ آسیایی مانند اتحادیه اروپا به سادگی تحت کنترل قرار گیرند و مطیعانه برنامه‌های واشنگتن و سایر همکاران آنگلوساکسونی‌اش را اجرا کنند.

شبکه خبری راشاتودی نیز گزارش داد: لاوروف در جلسه افتتاحیه کنگره روسوفیل‌ها گفته است که غرب سایر کشورها را مجبور می‌کند تا بر اساس دستورکارش رفتار کنند.

وی با بیان اینکه غرب مشغول حفظ سلطه‌اش بر جهان است، تاکید کرد: مسکو به دنبال گسترش روابط و همکاری‌های دوستانه است و کشورهای دیگر را از توسعه منافعشان،‌ منع نمی‌کند.

بر اساس این گزارش،‌ این کنگره در بحبوحه تلاش‌های غرب برای بدنام ساختن روسیه و فرهنگ این کشور برگزار می‌شود.

هدف از ایجاد جنبش روسوفیل ها، متحد کردن حامیان روسیه در سراسر جهان در پی تنش‌های ژئوپلیتیکال عنوان شده است. نمایندگانی از ۴۰ کشور جهان در این کنگره حضور دارند.

قرار است در کنگره امروز، تاسیس جنبش بین‌المللی حامیان روسیه به طور رسمی اعلام شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha