۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۱۹
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85056885
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ابراز نگرانی وزیر صهیونیست درباره سقوط کابینه

۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۱۹
کد خبر: 85056885
ابراز نگرانی وزیر صهیونیست درباره سقوط کابینه

تهران-ایرنا- وزیر امور صهیونیست های خارج از سرزمین های اشغالی گفت که ائتلاف اپوزیسیون در حال سوءاستفاده از اعتراضات خیابانی برای ساقط کردن کابینه راست افراطی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «آویخای چیکلی» در گفت وگو با شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی ۲۴ نیوز» اعلام کرد: باوجود فشارهای بین المللی از سوی صهیونیست های خارج از سرزمین های اشغالی، تصمیم نهایی درباره مسائل سیاسی مثل اصلاحات قضائی با اعضای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) است.

وی افزود: مشکل این است که اپوزیسیون در حال سوءاستفاده از اعتراضات خیابانی برای ساقط کردن کابینه است.

چیکلی، مصالحه بین ائتلاف حاکم و ائتلاف اپوزیسون بعد از مذاکرات احتمالی را یکی از گزینه های نهایی حل این مساله عنوان کرد.

وی در عین حال، خواهان سخت گیری درباره پذیرش مهاجرانی شد که درباره هویت صهیونیستی آنها تردید وجود دارد و اضافه کرد: اکنون، افرادی از روسیه و اوکراین به اینجا آمده اند که ربطی به صهیونیست ها ندارند و بعد از یکی دوسال، ۴۰ درصد آنها اینجا را ترک می کنند.

شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی ۲۴ نیوز» با اشاره به تظاهرات های گسترده علیه کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی در لندن، رم و نیویورک نوشت: از نظر چیکلی، صهیونیست های خارج از سرزمین های اشغالی تحت تاثیر تصویر مبالغه آمیز از لایحه اصلاحات قضائی هستند که توسط ائتلاف مخالفان برای آنها ترسیم شده است.

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی لایحه اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی این رژیم و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می دانند و معتقدند که اقدامات کابینه وی، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق می دهد.

مخالفان نتانیاهو هر روز بیشتر می شوند و این روند تقریبا تمام اقشار صهیونیستها را دربر گرفته است؛ به حدی که با ورود دستگاه‌های اطلاعاتی مهم این رژیم به صف مخالفان این لایحه که از آن به عنوان «کودتای بی بی» (لقب نتانیاهو) نام برده می شود، شرایط برای ادامه کار او و کابینه افراطی اش بسیار دشوارتر از گذشته شده و به اعتقاد کارشناسان و تحلیل گران مسایل منطقه، کابینه نتانیاهو به زودی فرو می پاشد.

سرزمین های اشغالی در هفته های اخیر شاهد اعتراضات صهیونیست‌ها علیه لایحه اصلاحات قضایی بوده و آنان معترضان خواستار توقف روند تصویب این قانون هستند.

در لایحه اصلاحات قضایی» که ائتلاف مخالفان در سرزمین های اشغالی از آن "کودتا" تعبیر می کنند، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

در این لایحه همچنین، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha