۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۳۷
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85056734
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جرائم کینه‌توزانه در آمریکا در سال ۲۰۲۱ افزایش یافت

تهران – ایرنا - گزارش تکمیلی پلیس فدرال آمریکا ( اف‌ بی‌ آی) نشان می‌دهد که بر خلاف گزارش نخستین این سازمان، جرایم کینه‌توزانه در سال ۲۰۲۱ نه تنها افت نکرده بلکه افزایش یافته است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، تارنمای خبری آکسیوس دیشب (۲۲ اسفند) نوشت که گزارش ابتدایی پلیس فدرال آمریکا که ماه دسامبر (آذر/دی) ۲۰۲۲ منتشر شد، حاکی از آن بود که جرایم کینه توزانه در سال ۲۰۲۱ اندکی کاهش یافت.

با این وجود این سازمان هشدار داده بود که آمار مذکور احتمالاً به دلیل تغییر نحوه گزارش‌ دهی و عدم ارائه گزارش از سوی برخی از بزرگترین ادارات پلیس این کشور، کاهش یافته است.

اف بی آی در گزارش اخیر اعلام کرد که ۱۴ هزار و ۸۵۹ اداره پلیس که ۹۱.۱ درصد جمعیت کشور را پوشش می دهند آمار خود را در گزارش اصلاح شده، منتشر کرده اند. در گزارش بدوی، آمار تنها ۱۱ هزار و ۸۳۴ اداره که دربرگیرنده ۶۴.۸ درصد جمعیت آمریکا هستند، منعکس شد.

بر اساس داده‌های جمع‌ آوری‌ شده توسط اف‌ بی ‌آی، موارد گزارش ‌شده جرایم کینه توزانه، ۱۱.۶ درصد افزایش یافت و از هشت هزار و ۱۲۰ فقره در سال ۲۰۲۰ به ۹ هزار و ۶۵ در سال ۲۰۲۱ رسید.

اف‌ بی‌ آی اعلام کرد که حدود ۶۵ درصد از قربانیان به دلیل نژاد، قوم یا تبارشان هدف قرار گرفتند.

حدود ۱۶ درصد از حوادث گزارش شده با سوگیری علیه گرایش جنسی افراد مرتبط بود و حدود ۱۴ درصد قربانیان هدف سوگیری‌های مذهبی بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha