۶۰۰ گشت پلیس خراسان‌شمالی برای چهارشنبه‌سوری به حالت آماده‌باش درآمد

بجنورد-ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: ۶۰۰ واحد گشت پلیس استان برای تامین امنیت شهرهای استان در آخرین چهارشنبه سال از عصر امروز(سه شنبه) در حالت آماده‌باش قرار دارند.

سرهنگ سجاد نامور روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این واحدهای گشتی پلیس اعم از گشت های خودرویی، موتوری و پیاده در مناطق مختلف شهرهای استان حضور دارند و امنیت شهر را رصد می کنند.

وی با اشاره به انجام گشت ها برای مقابله با عرضه مواد محترقه در آستانه چهارشنبه سوری خاطرنشان کرد: گشت های پلیس تاکنون منجر به کشف ۴۵ هزار عدد انواع مواد محترقه در سطح استان شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی با تاکید بر برخورد پلیس با برهم زنندگان امنیت در جامعه اظهار کرد: در این زمینه یک واحد صنفی در مرکز استان پلمب شده است.

وی با اشاره به راه اندازی پویش در فضای مجاری برای کاهش خطرات چهارشنبه سوری گفت: برای آشنایی خانواده ها و فرزندان با خطرات استفاده از مواد محترقه، پویش «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» راه اندازی شده است تا از حوادث تلخ در برگزاری آیین آخرین چهارشنبه سال جلوگیری شود و فرهنگ شاد در خانواده ها ترویج شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی افزود: در این پویش شهروندان در فضای مجازی متعهد می شوند تا از مواد محترقه خطرناک استفاده نکنند و آیین چهارشنبه سوری را در کنار افراد خانواده باشند.

بر اساس گزارش آتش نشانی بجنورد؛ ۱۱۵ آتش نشان برای تامین ایمنی آیین آخرین چهارشنبه سال در نقاط مختلف مرکز خراسان شمالی مستقر شدند و در این زمینه از تمامی ظرفیت ها استفاده می شود.

همچنین بوستان های بش قارداش، باباامان و دوبرار در شهر بجنورد بدلیل خطرات احتمالی چهارشنبه پایانی سال از امروز سه شنبه به مدت ۲ روز بسته شد.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha