۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۲۲:۴۹
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85056546
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مولداوی: با جنگ ترکیبی روسیه مواجهیم

۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۲۲:۴۹
کد خبر: 85056546
مولداوی: با جنگ ترکیبی روسیه مواجهیم

تهران- ایرنا- آناتولی نوساتی وزیر دفاع مولداوی گفت که کشورش با «خطر نظامی قریب‌الوقوع» روبرو نیست اما روسیه را به آغاز «جنگی ترکیبی» برای سرنگونی دولت مولداوی متهم کرد.

به گزارش ایرنا، نوساتی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانسه که دوشنبه منتشر شد، گفت: در حال حاضر، خطر نظامی قریب‌الوقوعی علیه مولداوی وجود ندارد اما انواع دیگری از خطرات وجود دارد که امنیت کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد یعنی جنگ ترکیبی.

مولداوی بارها روسیه را به برنامه‌ریزی برای سرنگونی خشونت‌آمیز دولت و خرابکاری از طریق دامن زدن به اعتراضات ضددولتی متهم کرده است؛ اتهاماتی که روسیه آنها را رد کرده است.

وزیر دفاع مولداوی که پس از اعتراضات ضددولتی روزهای گذشته سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد که روسیه با گسترش «اطلاعات دروغ و ایجاد تنش در جامعه ما» تلاش می‌کند تا «نظم سیاسی را تغییر داده و دولت را بی‌ثبات و سرنگون کند.»

نوساتی افزود: بزرگ‌ترین چالشی که در حال حاضر وجود دارد مجموعه اقدامات تحریک‌آمیز فدراسیون روسیه برای بی‌ثبات کردن اوضاع است.

پلیس مولداوی یکشنبه اعلام کرد اعضای شبکه‌ای را دستگیر کرده است که توسط مسکو سازماندهی شده و قصد آنها بی‌ثبات کردن کشور بود.

از سوی دیگر، کاخ سفید نیز جمعه روسیه را به تلاش برای بی‌ثبات کردن مولداوی و بر سر کار آوردن یک دولت روس‌گرا متهم کرد.

ارتش مولداوی ۶۵۰۰ سرباز دارد و تجهیزات آنها عمدتا مربوط به دوران اتحاد جماهیر شوروی است.

نوساتی گفت: نیروهای زمینی مولداوی همه انواع تسلیحات از سامانه دفاع هوایی دارند اما تجهیزات قدیمی آنها هنوز نوسازی نشده‌اند و این باعث شده است تا نیروهای ما نتوانند با ظرفیت کامل عمل کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha