۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۲۸
کد خبرنگار: 2660
کد خبر: 85056190
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 اجرای مرحله دوم رهاسازی بچه ماهیان در دریاچه سد شهید عباسپور اندیکا

اهواز - ایرنا - مدیرکل شیلات خوزستان از اجرای مرحله دوم رهاسازی بچه ماهیان به تعداد ۳۵۰هزار قطعه ماهی کپور و بومی در دریاچه سد شهید عباسپور شهرستان اندیکا خبر داد.

مهرداد محمدی دوست روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: رهاسازی بچه ماهیان در راستای حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان برای نسل‌های آینده ، پایداری اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی ساکنان منطقه انجام شده است.

به گفته مدیرکل شیلات خوزستان مرحله نخست رهاسازی بچه ماهیان در سد مخزنی شهید عباسپور اوایل اسفند ماه سال جاری به تعداد ۳۵۰هزار قطعه اجرایی شد.

وی با بیان اینکه مراکز بازسازی ذخایر آبزیان سرمایه های شیلات محسوب می‌شوند ، به استمرار برنامه های شیلات در زمینه مدیریت و بازسازی ذخایر آبزیان و بهره مندی از همه ظرفیت‌های آبی استان جهت توسعه پایدار اشاره کرد و گفت: نتایج رهاسازی بچه ماهیان در پهنه های آبی استان همواره با نظارت های کارشناسی قرار می گیرد و علاوه بر ایجاد امنیت غذایی و زیست محیطی، تنوع گونه‌ای نیز در تور صیادان محلی قابل مشاهده است.

مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به اینکه این استان خاستگاه تولید کپور ماهیان است ادامه‌داد: مراکز شهید ملکی اهواز و ماهیان بومی سوسنگرد سالانه نسبت به تولید لارو و بچه ماهیان بومی و کپور ماهیان اقدام می‌کنند و این مراکز در تامین بچه ماهی مورد نیاز منابع آب های داخلی استان و همچنین حفظ و حراست از گونه های بومی در منابع آبی نقش بسزایی دارند.

محمدی دوست خاطرنشان‌کرد: ۶ مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در استان خوزستان با مشارکت بخش خصوصی در زمینه تولید و توزیع بچه ماهیان در میان مزارع پرورشی استان و شهرهای همجوار اقدام می‌کنند.

سالانه حدود ۱۵هزار تُن ماهی در آبهای داخلی ، تالاب‌ها ، دریاچه‌های پشت سدها و آبگیرهای خوزستان صید می‌شود.

مجموع صید دریایی ، پرورش آبزیان و منابع داخلی خوزستان حدود ۱۴۰هزار تُن در سال است.

مصرف ماهی و میگو در سبد غذایی خانوارهای خوزستانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است به گونه‌ای که سرانه مصرف آبزیان در استان حدود ۱۸کیلوگرم است.

این درحالی است سرانه مصرف آبزیان در کشور حدود ۱۳.۵کیلوگرم بوده ولی سرانه جهانی مصرف آبزیان ۲۳کیلوگرم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha