۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۵۷
کد خبر: 85055914
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار قشم: مشکل دریافت سند در بافت قدیم حل شد 

۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۵۷
کد خبر: 85055914
شهردار قشم: مشکل دریافت سند در بافت قدیم حل شد 

قشم - ایرنا - شهردار قشم گفت: نداشتن سند مالکیت از مهمترین مشکلات سد راه باز آفرینی شهری بافت فرسوده شهر قشم بود که با پیگیری های انجام شده از سوی این شهرداری دشواریها و گرفتاریهای دریافت سند مالکیت در این بافت حل شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر قشم، این مطلب را میرداد میردادی در جمع شورا یاران و شهردار یاران محلات بافت قدیم این جزیره عنوان و اظهار داشت: محدوده بافت فرسوده شهر قشم به مساحت ۱۶۵ هکتار در سامانه تسهیلات وزرات مسکن و شهر سازی برای احیای این بافت به ثبت رسیده است.

وی افزود: همچنین تسهلات ویژه ای نظیر تخفیف ۵۰ درصدی در صدور پروانه ساخت از سوی شهرداری و ارایه وام توسط بانک مسکن در نظر گرفته شده تا دیگر مشکلی در مسیر احیای این بافت برای ساکنان و قشموندان وجود نداشته باشد.

شهردار قشم تصریح کرد: شهرداری قشم هیچ مشکلی در بخش آسفالت گرم معابر محله ای ندارد و تنها منتظر خاتمه پروژه احداث شبکه فاضلاب بافت قدیم هستیم تا پس از آن عملیات آسفالت را آغاز کنیم.

میردادی توضیح داد: تا زمان پایان اجرای طرح فاضلاب، شهرداری با آسفالت سرد نسبت به پر کردن چاله های موجود در معابر اقدام خواهد کرد تا از وارد شدن خسارت های احتمالی به شهروندان و مهمانان این شهر جلوگیری شود.

در پایان این جلسه از خدمات شورا یاران و شهردار یاران محلات بافت قدیم قشم در سال ۱۴۰۱ تقدیر به عمل آمد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha