به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از «تِکاکسپلور»، آیا پهپادها واقعا کارآمدی و بهرهوری انرژی دارند؟ این مساله بستگی به میانگین سرعت باد دارد. یک مطالعه انجام شده توسط «آرگون» (آزمایشگاهی ملی در آمریکا) مصرف انرژی پهپادها را با کامیونهای دیزلی و خودروهای برقی مقایسه کرده است و قصد دارد به صنایع در این زمینه کمک کند که آیا میتوانند از طریق تحویل کالاها با پهپادها در هزینه های مالی خود صرفه جویی کنند.
بر اساس یک مطالعه جدید از آزمایشگاه ملی آرگون وابسته به وزارت انرژی آمریکا، پهپادها برای حمل کالاها در تجارت الکترونیک (فروشگاهای آنلاین) بسته به شرایط وزش باد میتوانند به همان اندازه خودروهای برقی یا کامیون های دیزلی انرژی مصرف کنند.
آرگون قابلیت های جدیدی طراحی کرده است که هدف از آنها کمک به مدیران صنایع برای شناسایی لوکیشنهای مناسب برای تحویل کالا از طریق مقایسه میزان مصرف انرژی پهپادها با میزان مصرف انرژی کامیون ها و خوروهای برقی است.
این مدل ها بر اساس تجزیه و تحلیل آرگون از مصرف انرژی منطقهای و هزینههای تاسیساتی پهپادهای تحویل مستقیم تحت سناریوهای مختلف سرعت باد استوار هستند.
این محققان با بررسی منطقه شهری شیکاگو دریافتند که در یک روز معمولی، پهپادهای تحویل مستقیم تقریبا نیازمند همان میزان انرژی مورد استفاده خودروهای برقی بودند. در یک روز پرباد، پهپادها نیازمند 15 درصد انرژی بیشتر نسبت به کامیون های دیزلی بودند.
پهپادها تنها در صورتی مصرف انرژی کمتری نسبت به کامیون ها دارند که سرعت باد کمتر از 20 مایل در ساعت باشد. این درحالی است که با رسیدن سرعت باد به تنها 10 مایل در ساعت، پهپادها انرژی بیشتری از خودروهای برقی مصرف میکنند.
محققان خاطرنشان میکنند که آمادگی پهپادها نه تنها بستگی به سنجش مصرف انرژی بلکه همچنین به بررسی ترکیبی از عوامل مالی، زیست محیطی و انرژی دارد. حالت ایدهآل برای اعزام و استفاده از پهپادها حالتی است که در هماهنگی با سایر وسایل باشد؛ مثلا در حالتی که پهپاد از روی سقف یک کامیون در یک مایل آخر مسیر تحویل کالا با ارزیابی تاثیر باد برای تعیین بهترین مکان برخاستن پهپاد انجام شود.
محققان به استفاده از نتایج این تحقیق به شرکت ها برای تصمیم گیری در این زمینه کمک خواهند کرد که در کجا و چگونه از پهپادهای تحویل کالا بر اساس تقاضای مشتریان، شرایط آب و هوایی و تکامل فناوری استفاده کنند.
نظر شما