۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۰۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85055852
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای کردستان آخر هفته جاری بارانی است

۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۰۰
کد خبر: 85055852
هوای کردستان آخر هفته جاری بارانی است

سنندج- ایرنا- معاون توسعه هواشناسی کردستان گفت: براساس پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی از روز چهارشنبه هفته جاری سامانه بارشی جدید وارد منطقه شده و هوای استان تا روز جمعه بارانی است.

علی پناهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سامانه بارشی که از روز گذشته وارد استان شده امروز عبور می کند و از بعدازظهر امروز تا صبح روز چهارشنبه بارش باران در حد احتمال خواهد شد.

وی با بیان اینکه از عصر چهارشنبه موج بارشی جدید وارد استان می‌شود، گفت: بیشترین فعالیت این سامانه تا عصر روز پنجشنبه خواهد بود اما پس از آن تا صبح روز جمعه بارش‌ها پراکنده و در نقاطی از استان است.

معاون توسعه هواشناسی کردستان یادآور شد: عمده‌ترین فعالیت این سامانه در بخش غربی استان از جمله دیواندره، سروآباد، بخش‌هایی از کامیاران، بانه و همچنین بخش شمال شرقی استان خواهد بود و بخش مرکزی استان را کمتر در بر می‌گیرد.

وی به دمای هوای استان نیز اشاره کرد و گفت: دمای هوا از امروز تا روز چهارشنبه روند افزایشی دارد اما روزهای پنجشنبه و جمعه با افت دما مواجه خواهیم شد و پس از آن از روز شنبه تا اواسط هفته آینده بازهم دما افزایشی است.

پناهی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته روستای (بله جار) در محور شهرستان های سقز و بانه با دمای صفر درجه سردترین نقطه استان و سلین با ۲۵ درجه گرمترین نقطه استان بودند و دمای هوای سنندج نیز بین هفت و ۲۱ درجه در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha