متخصصان نیروگاه بندرعباس جرثقیل ۳۵ تُنی پمپاژ را تعمیر اساسی کردند

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل نیروگاه برق بندرعباس گفت: تمامی مراحل باز طراحی، مونتاژ و نصب تابلوهای قدرت و فرمان جرثقیل ۳۵ تُنی ایستگاه پمپاژ، برای نخستین بار توسط متخصصان توانمند این نیروگاه انجام شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، داریوش محمودی افزود: تعمیرات اساسی جرثقیل ۳۵ تُنی ایستگاه پمپاژ، به همت کارکنان اداره تاسیسات الکتریک و امور مکانیک نیروگاه، با بهترین کیفیت و با یک سوم هزینه برون‌سپاری، باموفقیت به پایان رسید و این دستگاه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این مهم باتوجه به تخصصی بودن موضوع، در سال‌های قبل توسط شرکت‌های بزرگ و با صرف هزینه بالا انجام می‌شد، بیان کرد: از آنجایی که انجام تعمیرات اساسی جرثقیل ۳۵ تنی ایستگاه پمپاژ دارای اهمیت بود، لذا ضمن توجه به حجم کاری و تخصصی بودن موضوع مقرر شد، تعمیرات اساسی تجهیز در حوزه الکتریک و مکانیک پس از بررسی موضوع و با اتکا به توانمندی پرسنل داخلی نیروگاه، در مدت‌ زمان محدود انجام شود.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اظهار کرد: تعمیرات اساسی این جرثقیل، که به‌واسطه بوجود آمدن مشکلاتی از جمله ناایمن بودن سازه و خوردگی و لرزش شدید و همچنین نقص فنی کالسکه و تجهیزات الکتریکی این دستگاه، در حین کار و در شرایط اضطرار، دچار توقف شده بود، باهدف رفع موانع تولید و افزایش راندمان، صورت گرفت.

وی با بیان اینکه عملکرد ناقص این جرثقیل باعث افزایش زمان تعمیرات و در نتیجه کاهش تولید در درازمدت می‌شد، اظهار کرد: در راستای جلوگیری از ایجاد خسارت جانی و مالی، این مهم باتوجه به ریسک بالای خارج بودن جرثقیل در مدت‌زمان زیاد باتلاش متخصصان این نیروگاه با موفقیت به‌اتمام رسید.

محمودی خاطرنشان کرد: در این عملیات کارهایی از جمله تقویت سازه در راستای ایمن‌سازی آن، تعمیرات اساسی موتورهای حرکتی جرثقیل، تعویض سیم بکسل جرثقیل، تعمیرات درام، تعویض بلبرینگ‌ها، نصب اینورتور، تعمیر سیستم ترمز، تعویض کابل‌های تسمه‌ای تخت (فرمان و قدرت)، تعویض قرقره‌های ریلی، کابل‌های فرمان و قدرت، تعویض و نوسازی تابلو ترمینال باکس بخش بالایی، بازطراحی، مونتاژ و نصب تابلوهای حرکت طولی، حرکت عرضی و هوک جرثقیل، در مدت‌زمان ۳۰ روز انجام شد.