۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۱۲
کد خبرنگار: 1003
کد خبر: 85055563
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵ هزار سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران ایلام انجام شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام گفت: ۱۵ هزار مورد بازدید و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان از ابتدای امسال تاکنون انجام شده است.

جمال اسدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نامگذاری ۲۲ اسفند ماه به عنوان روز تجلیل از مقام شامخ شهدا اظهار داشت: سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان در قالب طرح سپاس از ۱۵ تا ۲۲ اسفندماه با حضور اقشار مختلف مردم و بویژه مسوولان برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: تکلیف تعیین شده برای سرکشی از این عزیزان امسال ۱۳ هزار و ۵۰۰ مورد بود که با حضور مسوولان مختلف استان و بویژه نیروهای بنیاد شهید از تعداد تعیین شده نیز فراتر رفته‌ایم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام یادآور شد: تلاش شده است بازدید از این خانواده‌ها همزمان با سالگرد شهادت و یا حداقل فاصله همراه باشد، این تعداد بازدید از این عزیزان نشان می‌دهد تقریبا یکبار جامعه ایثارگران استان مورد عیادت و سرکشی قرار گرفته و حتی برخی بیش از یکبار نیز بوده است.

اسدی تاکید کرد: ۱۵ درصد از جمعیت ۶۰۰ هزار نفری استان ایلام را جامعه ایثارگری تشکیل می‌دهد که تعداد آنها به همراه خانواده‌های آنان به ۹۰ هزار نفر می‌رسد.

وی افزود: مردم استان به ازای هر سه نفر یک ایثارگر جانباز، شهید و یا آزاده تقدیم انقلاب کرده‌اند، در حالیکه این نسبت در کشور به ازای هر هفت نفر یک ایثارگر است که این آمار گواهی دهنده جانفشانی و ایثارگری مردم این دیار در دوران دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام یادآور شد: تعداد بالای خانواده‌های شهدا و ایثارگران در این استان نشان از روحیه سلحشوری و وفاداری ایلامیان نسبت به آرمان‌های والای نظام و انقلاب می‌دهد که البته وظیفه مسوولان را نسبت به خدمتگذاری به این عزیزان را مضاعف می‌کند.

استان ایلام در طول جنگ تحمیلی سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و بیش از ۳۰۰ نفر آزاده را تقدیم انقلاب کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha