۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱:۱۸
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85054263
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نیروهای واگنر به مرکز شهر باخموت نزدیک شدند

۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱:۱۸
کد خبر: 85054263
نیروهای واگنر به مرکز شهر باخموت نزدیک شدند

تهران- ایرنا- یوگنی پریگوژین رئیس گروه شبه‌نظامی واگنر با بیان اینکه نیروهای روس به مرکز باخموت در اوکراین نزدیک شده‌اند، خواستار دریافت تسلیحات بیشتر برای تصرف کامل این شهر شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پریگوژین شنبه شب ویدیویی از خودش منتشر کرد که وی را بر بام ساختمان بلندی در باخموت نشان می‌دهد.

وی در حالی که با دست به سمت یک ساختمان دیگر اشاره می‌کند، می‌گوید: آنجا ساختمان اداری شهر است؛ مرکز شهر. یک کیلومتر و دویست متر فاصله دارد.

پریگوژین در این پیام ویدیویی گفت که مهم‌ترین مساله در حال حاضر دریافت مهمات از ارتش روسیه و «حرکت به جلو» است.

واگنر پیشتر گفته بود که بخش شرقی باخموت را تصرف کرده است. آژانس اطلاعات ارتش انگلیس اعلام کرده که رودخانه باخموتکا در مرکز شهر اکنون به خط مقدم جنگ تبدیل شده است.

باخموت به طولانی‌ترین و خونین‌ترین نبرد در جریان جنگ بیش از یک ساله اوکراین تبدیل شده و آژانس اطلاعات ارتش انگلیس هشدار داده که پیشروی بیشتر روس‌ها در این شهر همچنان «بسیار چالش‌برانگیز» خواهد بود.

برخی کارشناسان نیز نسبت به منطقی بودن مقاومت نیروهای اوکراین در باخموت ابراز تردید کرده‌اند اما مقام‌های این کشور هشدار داده‌اند که سقوط این شهر منجر به پیشروی بیشتر روسیه در شرق خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha