۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۳۷
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85054028
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار زنجان: ظرفیت‌های مردمی در انجام کارهای مختلف به کار گرفته شود

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: در استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای انجام کارها غفلت کرده‌ایم و باید در اجرای طرح‌های مختلف از آن بهره ببریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز شنبه در دیدار مدیران و فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، افزود: کانون های مساجد یک شبکه قوی از فعالان فرهنگی هستند و با چنین شبکه‌ای می توان کارهای بزرگی انجام داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما از ظرفیت مردمی غفلت کردیم، اظهار کرد: باید کارها را به سمت مردم هدایت کنیم و یکی از مراکزی که می تواند به ما در این زمینه کمک کند شبکه اجتماعی و ارتباطات مردم در مساجد است.

افشارچی با بیان اینکه کانون های مساجد یکی از شبکه های اجتماعی موثر است، گفت: کار مدیران کانون ها خطیر است چون باید فعالیت های مسجد، کلاس ها و آموزش ها به علاقه مخاطبان به نماز در مسجد ختم شود که مراکز فرهنگی در جوار مساجد ظرفیت خوبی است تا بچه ها را به مسجد جذب کرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید حضور مردم در مساجد را پررنگ کنیم، گفت: وجود مراکز فرهنگی در جوار مساجد نقش موثری در جذب نوجوانان به مسجد دارد.

افشارچی با بیان اینکه در بودجه سال آینده استان به موضوعات فرهنگی توجه ویژه شده است، افزود: در این راستا کانون مساجد نیز در اولویت هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این نشست از فعالیت ۳۸۳ باب کانون فرهنگی و هنری در مساجد این استان خبر داد و گفت: کانون های مساجد گسترده‌ترین شبکه فرهنگی و هنری در کشور است.

امرالله حسنی افزود: کانون های مساجد از ظرفیت کافی برای جبران خلاهای فرهنگی و هنری برخوردارند و از این جهت نگاه ویژه ای به کانون های مساجد باید داشته باشیم.

حسنی اظهار کرد: در زمان حاضر بیش از ۱۴ هزار نفر در این استان عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند و در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۸ درصد کانون های استان در مناطق روستایی و ۴۱ درصد نیز در مناطق شهری واقع هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha