۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۴۸
کد خبرنگار: 891
کد خبر: 85053954
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر ایران در روسیه: بخش بزرگی از بی‌عدالتی‌ها محصول سیاست یکجانبه آمریکاست

تهران- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه تاکید کرد: بخش بزرگی از درگیری‌ها و بی‌عدالتی‌ها در جهان محصول سیاست یکجانبه آمریکا و غرب است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، کاظم جلالی در سخنرانی افتتاحیه خود در کنفرانس "نظم جدید جهانی و مقابله با یکجانبه‌گرایی" که در انستیتو شرق‌شناسی آکادمی علوم روسیه برگزار شد، اظهارداشت: بخش بزرگی از درگیری‌ها و بی‌عدالتی‌های جهانی از جمله حمله آمریکا به عراق، افغانستان و بی‌ثباتی در سوریه، یمن و فلسطین، محصول سیاست‌های یکجانبه آمریکا و غرب است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس اثرات منفی یکجانبه‌گرایی را بر صلح، امنیت، رفاه و عدالت در نقاط مختلف جهان تبیین کرد.

وی سیاست خارجی ایران را مبتنی بر ایستادگی در مقابل سیاست‌های یکجانبه آمریکا و مشارکت‌ کشورمان در رویکردهای چندجانبه‌گرایی اعلام و اضافه کرد: از نگاه ایران، استفاده از ابزارهای یکجانبه علیه کشورهای مستقل، مهمترین تهدید جامعه جهانی است.

سفیر ایران در روسیه: بخش بزرگی از بی‌عدالتی‌ها محصول سیاست یکجانبه آمریکاست

به گزارش ایرنا، کنفرانس "نظم جدید جهانی از دیدگاه نخبگان روسیه و ایستادگی در مقابل یکجانبه گرایی" در محل انستیتو شرق شناسی آکادمی علوم روسیه برگزار شد.

در این کنفرانس که نخبگان، اندیشمندان، اساتید دانشگاه، ایران شناسان و پژوهشگران روسی حضور داشتند، سخنرانان دیدگاه‌های خود را در خصوص ایستادگی در مقابل یکجانبه‌گرایی آمریکا و غرب مطرح کردند.

شرکت‌کنندگان در این کنفرانس همچنین دیدگاهای خود را در خصوص جایگاه روسیه در نظم جدید جهانی، نحوه تعامل روسیه و محور ایستادگی در مقابل یکجانبه‌گرایی، ویژگی‌های ساختاری نظم جدید جهانی، نقش محور ایستادگی در مقابل سیاست‌های یکجانبه‌گرایی و نقش ایران و روسیه در نظم جدید جهانی را مطرح کردند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha