۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱:۳۹
کد خبر: 85053046
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

ویتنام: سینمای قوی و پیشرفته ایران برای مردم هانوی بسیار جذاب است

تهران- ایرنا- معاون وزیر فرهنگ، ورزش و گردشگری ویتنام در دیدار با سفیر ایران در این کشور ضمن استقبال از انعقاد اسناد همکاری و برگزاری هفته فیلم و موسیقی ایران در ویتنام، تاکید کرد: سینمای قوی و پیشرفته ایران برای مردم هانوی بسیار جذاب است.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ویتنام با تا کوانگ دونگ (Ta Quang Dong) معاون وزیر فرهنگ، ورزش و گردشگری این کشور دیدار کرد.

در ابتدای این ملاقات علی اکبر نظری از مساعدت‌های وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری ویتنام جهت مساعدت در برپایی نمایشگاه «میراث هنر ایران، مهد تمدن»، که در تابستان ۱۴۰۱ برگزار شد، تشکر کرد.

وی ظرفیت‌های موجود جهت توسعه همکاری در سه حوزه فرهنگ، ورزش و گردشگری را بسیار زیاد توصیف کرد و در این زمینه افزود: یادداشت تفاهم هایی در هر سه موضوع می‌تواند موجب تسهیل همکاری‌ها و بهره برداری از ظرفیت‌ها به ویژه در سال ۲۰۲۳ که سالگرد پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دو جانبه است، شود.

نظری گفت: برای گرامیداشت این مناسبت به دنبال برگزاری برخی رویدادها مانند مسابقات ورزشی دوستانه، برگزاری هفته فیلم و موسیقی ایران هستیم که امید است با مساعدت این وزارتخانه اجرائی شوند.

معاون وزیر فرهنگ، ورزش و گردشگری ویتنام نیز با ابراز خرسندی از ملاقات با سفیر ایران، بر دوستی خوب ویتنام و ایران در سال‌های اخیر تاکید کرد و گفت: سال ۲۰۲۳ به عنوان پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلمایتک، نقطه عطف مهمی برای ویتنام و ایران برای هماهنگی و برگزاری بسیاری از رویدادهای مهم در این سال می‌باشد.

تا کوانگ دونگ ضمن استقبال از امضاء یادداشت تفاهم جدید در سه حوزه یادشده اظهار کرد: وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری آماده انجام هماهنگی‌ها و حمایت لازم برای برگزاری موفق این رویدادهای مهم است.

معاون وزیر فرهنگ، ورزش و گردشگری ویتنام در این خصوص گفت: سینمای قوی و پیشرفته ایران برای مردم ویتنام بسیار آشنا و جذاب است که در جشنواره فیلم هانوی نیز برنده دو جایزه شدند.

وی افزود: برگزاری مسابقه دوستانه فوتبال بین ویتنام و ایران نیز ایده بسیار خوبی است و با توجه به علاقمندی بسیار زیاد مردم به فوتبال از برگزاری آن کاملا استقبال می‌کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha