۱۹ اسفند ۱۴۰۱، ۷:۰۰
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85052502
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد یورویی بانک اروپایی در مناطق زلزله زده ترکیه

تهران- ایرنا- بانک اروپایی بازسازی و توسعه (EBRD) پنجشنبه شب از سرمایه گذاری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورویی در مناطق زلزله زده ترکیه خبر داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "آناتولی"، در بیانیه این بانک آمده است که این سرمایه گذاری برای بازسازی این مناطق و حمایت از بخش خصوص در آن است.

براساس این بیانیه، بانک اروپایی برنامه ریزی کرده که بسته سرمایه گذاری آن شامل تأمین مالی پروژه‌های زیربنایی و اعطای وام به صاحبان طرحهای کوچک و متوسط باشد.

"آرود تویرکنر" رئیس شاخه بانک اروپایی در ترکیه گفت که زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ۱۷ بهمن ماه در ترکیه، ویرانگر ترین زمین لرزه در این کشور و در اروپا در قرن اخیر بوده است.

وی همچنین آمادگی بانک بازسازی اروپایی برای بازسازی مناطق آسیب دیده را اعلام کرد.

این بانک در سال گذشته (۲۰۲۲) نیز ۱.۶۳ میلیارد یورو در ترکیه سرمایه گذاری کرد. بانک اروپایی بازسازی و توسعه برای سومین سال متوالی بیشترین سرمایه گذاری سالانه را در ترکیه انجام داد.

بیش از نیمی از سرمایه گذاری سالانه بانک بازسازی اروپا در ترکیه مربوط به بخش‌ حمایت از «تحول سبز» و گذار به اقتصاد کم‌کربن است.

زلزله ۷.۷ و ۷.۶ ریشتری ششم فوریه ۲۰۲۳ برابر با ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۱ ترکیه تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر را به کام مرگ فرستاده است.

پیش از این بانک جهانی اعلام کرده بود که برای کمک به دولت ترکیه یک میلیارد و ۷۸۰ میلیون دلار کمک می‌کند.

برچسب‌ها

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha