ادامه سیاست‌های خسروی‌وفا در کمیته ملی پارالمپیک

تهران- ایرنا- تغییر مدیریت در کمیته ملی پارالمپیک ایران موجب نشد تا تفکرات و سیاست‌های مدیریتی محمود خسروی‌وفا از این کمیته رخت بر ببندد.

به گزارش ایرنا، پس از سال‌ها حضور محمود خسروی‌وفا در کمیته ملی پارالمپیک ایران، این مدیر ورزشی با رای اعضای مجموع انتخاباتی به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک ایران انتخاب شد تا مدعیان جدیدی برای ریاست ورزش پارالمپیکی ثبت‌نام کنند. غفور کارگری، سیدمحمد پولادگر و جلیل کوهپایه‌زاده مدعیان رسیدن به کرسی ریاست این سازمان ورزشی بودند.

مجمع انتخاباتی کمیته ملی پارالمپیک ۲۲ آذرماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد. پیش از آغاز رای‌گیری اعضای مجمع سیدمحمد پولادگر و سیدمحمدشروین اسبقیان ۲ مدعی جدی رسیدن به کرسی ریاست از ادامه رقابت انصراف دادند و در نهایت غفور کارگری به عنوان رییس کمیته ملی پارالمپیک انتخاب شد. کارگری با کسب ۳۹ رای از ۵۰ رای اعضای مجمع برای چهار سال به ریاست کمیته ملی پارالمپیک ایران رسید. کوهپایه‌زاده نیز ۱۰ رای کسب کرد و یک رای هم باطله اعلام شد.

واکنش محمود خسروی‌وفا به انتخاب کارگری نیز در نوع خود جالب بود. خسروی وفا بعد از انتخاب کارگری از سوی مجمع اعلام کرد از وقتی که من اعلام کردم کارگر ورزش ایران هستم رای وی بیشتر شد.

ادامه سیاست‌های خسروی‌وفا در کمیته ملی پارالمپیک

هر چند که برخی این صحبت رئیس پیشین کمیته ملی پارالمپیک را یک شوخی دوستانه با همکار سابق قلمداد کردند اما واقعیتی که وجود دارد آن است که کارگری مدیری از جنس تفکر خسروی‌وفا است و در سالیان گذشته همکاری تنگاتنگی با او داشته است. کارگری حتی پس از انتخاب به عنوان رییس کمیته ملی پارالمپیک گفت:‌ خسروی‌وفا محبوب‌ترین، مقبول‌ترین و با نفوذترین مسئول ورزشی کشور است. وی برترین مدیر ورزش قرن معرفی شده و از انسان‌های بزرگی است که تبدیل به نقطه عطف شده و تاریخ ورزش پارالمپیک کشور به قبل و بعد از وی تقسیم می‌شود.

کارگری همچنین بر اجرایی شدن دستورالعمل کیفی‌گرایی محمود خسروی‌وفا به صورت جدی تاکید دارد. او گفت:‌ سیاست اصلی ما بر کیفی‌گرایی متمرکز است و باید مباحث فرهنگی را تقویت کنیم و سطح مربیان را نیز با برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی ارتقا دهیم.

ادامه سیاست‌های خسروی‌وفا در کمیته ملی پارالمپیک

در انتخابات کمیته ملی پارالمپیک ایران سیدمحمد پولادگر به عنوان نایب رئیس و مریم کاظمی‌پور نیز به عنوان نایب رئیس بانوان کمیته انتخاب شد. در پایان رای‌گیری، اسبقیان با ۴۰ رای، مظلومی با ۳۸ رای، کشفیا با ۴۳ رای، نصیری با ۳۶ رای و رضایی با ۲۸ رای به عنوان اعضای هیئت اجرایی انتخاب شدند.

حضور چهار خانم در هیئت رییسه و هیئت اجرایی کمیته ملی پارالمپیک موجب تحسین خسرویوفا شد. ریئیس کمیته ملی المپیک در این زمینه گفت: حضور چهار خانم نشان از ظرفیت زنان در بخش مدیریتی است.

ادامه سیاست‌های خسروی‌وفا در کمیته ملی پارالمپیک

غفور کارگری بعد از انتخاب به عنوان رئیس کمیته ملی پارالمپیک، محمد تابع را به عنوان سرپرست دبیر اجرایی کمیته منصوب کرد اما در کمتر از سه ماه وی را کنار گذاشت تا کمال جوانمرد را به عنوان سرپرست جدید این کمیته منصوب کند. جوانمرد سابقه حضور در بخش مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی را در کارنامه دارد.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک در خصوص انتصاب جوانمرد گفت:‌ کمال جوانمرد سابقه مدیریت در بخش‌های چند رشته‌ای را دارد و این امتیاز بزرگی محسوب می‌شود. افزون بر این وی در بعد علمی و آکادمیک نیز سابقه درخشانی دارد و دارای سوابق پژوهشی متعدد و مدرس دانشگاه نیز هست.

غفور کارگری در حالی سکان ورزش پارالمپیکی ایران را بر عهده گرفت که در سال ۱۴۰۲ باید کاروان ورزشی معلولان را راهی بازی‌های پارااسیایی ۲۰۲۲ هانگژو کند. همچنین چالش‌هایی مانند مسابقات گزینشی پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس نیز پیش‌روی این کمیته است.

یکی دیگر از چالش‌ها پیش‌روی این کمیته بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ است. رئیس کمیته ملی پارالمپیک در واکنش به کوچک گرفته شدن چانه ورزش در لایحه بودجه ۱۴۰۲ کشور تصریح کرد: مشکل و نگرانی اصلی ما در خصوص بودجه است. با وجود حمایت‌های همه ساله دولت از ورزش پارالمپیک، امسال توجه‌ها بد نبوده ولی فکر می‌کنم، غفلتی صورت گرفته و برای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو بودجه‌ای برای کمیته ملی پارالمپیک در نظر گرفته نشده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha