۱۰۰ درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع مازندران تکمیل شد

ساری- ایرنا- مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت: ۱۰۰ درصد ظرفیت ۲۸ کاروان اعزامی به مکه مکرمه و مدینه منوره در قالب حج تمتع ۱۴۰۲ از این استان تکمیل شد.

عباس اسمعیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اولویت اول تمامی زائرین بازمانده از حج ۱۳۹۹ برای ثبت نام در کاروان‌ها در روز دهم ماه جاری فراخوان شدند و در اولویت دوم هم که از ساعت ۱۰ صبح روز جمعه دوازدهم اسفند ماه آغاز شده بود، تمامی این مجموعه از دارندگان سند ودیعه گذاری بانک ملی تا پایان اسفند ۱۳۸۵ برای نام نویسی در کاروان ها مراحل اداری خود را به پایان رساندند.

وی خاطر نشان کرد: برابر تقویم اعلامی سازمان حج و زیارت و ظرفیت در نظر گرفته شده در حج تمتع سال آینده چهار هزار و ۶۰ نفر از مازندران به مکه مکرمه و مدینه منوره اعزام می شوند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران از موافقت سازمان مربوطه با اضافه شدن ۲ کاروان جدید اعزام به حج تمتع برای این استان باتوجه به استقبال زائران خبر داد و اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده متقاضیان دارای دفترچه سال ۱۳۸۶ هم در قالب تکمیل ظرفیت کاروان های جدید تا پایان اردیبهشت سال آینده امکان نام نویسی برایشان فراهم شد.

اسمعیلی ادامه داد: هزینه تمام شده برای اعزام یک زائر به مکه مکرمه و مدینه منوره در حج تمتع ۱۴۰۲ در مجموع ۱۴۱ میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش ایرنا، سفر هوایی زائران ایرانی به حج تمتع بعد از ۲ سال وقفه به دلیل شرایط کرونایی از نیمه دوم خرداد ماه امسال با اعزام ۳۹ هزار و ۵۰۰ نفر از سرگرفته شد.

این مقام مسوول در ادامه از استقبال متقاضیان مازندرانی برای سفر عتبات عالیات در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: ۲۰ کاروان با ظرفیت حدود یک هزار نفر در روزهای پایان سال در قالب سفرهای هوایی و زمینی و با نرخ مصوب به ترتیب ۱۳ و هفت میلیون تومان به کربلای معلی و نجف اشرف اعزام می شوند.

در استان مازندران ۲۳۰ دفتر خدمات زیارتی فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha