۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۵:۲۲
کد خبر: 85051719
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزیر دفاع سوئد: اروپا با ارسال مهمات بیشتر به اوکراین موافقت کرد

تهران- ایرنا- وزیر دفاع سوئد در حاشیه نشست وزرای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا در استکهلم از موافقت این کشورها برای ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی بیشتر به اوکراین خبر داد.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از شینهوا، پال جانسون گفت: اجماع فزاینده‌ای درمیان اعضای اتحادیه اروپا وجود دارد که باید مهمات بیشتری به اوکراینی ارسال شود.

وزیر دفاع سوئد افزود: من امیدوارم که تا نشست بعدی وزرای دفاع اروپا در ۲۰ مارس (۲۹ اسفند) در بروکسل، ما واقعاً بتوانیم درباره ساز و کار این طرح به توافق برسیم.

به گزارش ایرنا، وزرای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست غیررسمی خود در استکهلم مصوب کردند مبلغ ۲ میلیارد یورو برای تولید و ارسال انواع مهمات به اوکراین اختصاص یابد.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از یورو نیوز، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه این نشست به خبرنگاران گفت: ما باید مهمات بیشتری در اختیار اوکراین قرار بدهیم ولی می‌بایست این کار سریعتر صورت گیرد.

بورل افزود: در این طرح، ۱۵ شرکت صنایع نظامی اروپا همکاری خواهند داشت تا قیمت تمام شده و مدت زمان تولید کاهش یابد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد ظرف یک ماه آینده مقدمات و هماهنگی‌های لازم میان این شرکت‌ها به انجام برسد.

بر اساس طرح جدید، مبلغ یک میلیارد یورو صرف خرید، تهیه و ارسال مهمات از موجودی فعلی مهمات خانه‌های ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا و یک میلیارد یورو دیگر برای تقویت ظرفیت تولید مهمات سازی‌ها و صنایع دفاعی این کشورها در دراز مدت صرف خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha